NAJNOVIJE


JEDNA OD SAMO TRI U ISTRI KOJE SU U VLASNIŠTVU JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE

VRSARSKA MARINA: Jako dugačka lista čekanja za vez koji nije poskupljivao


Popunjenost stalnih vezova u Marini Vrsar već je godinama stopostotna, a lista čekanja onih koji bi željeli svoje plovilo privezati u tom malom mjestu jako dugačka. Lanjska je nautička sezona za ovu marinu s 200 stalnih vezova bila vrlo uspješna, a prema riječima Nataše Radin Trifunović, predsjednice Uprave Montrakera, općinske komunalne tvrtke koja, među ostalim, upravlja marinama Vrsar i Funtana, i ova će godina biti jako dobra. Na tranzitnom vezu očekuje se porast nautičkog prometa od čak deset posto, za što je djelomičan razlog već drugu godinu zatvorena rovinjska ACI marina radi renoviranja.

Dvjesto stalnih vezova

Da bi Vrsar i nakon otvaranja nove rovinjske marine imao sigurno i visoko mjesto na hrvatskoj nautičkoj karti, Montraker svake godine ulaže u poboljšanje ponude i kvalitete svojih usluga. Ove godine najvažnija je investicija, kojom žele zadovoljiti potrebe i želje gostiju, gradnja bazena s popratnim sadržajima u vrijednosti od gotovo 1,5 milijuna kuna. Gradnja će startati nakon turističke sezone a parcela na kojem će se smjestiti bazen sa sunčalištem i ugostiteljskim i drugim popratnim sadržajima nalazi se iza zgrade u kojoj su recepcija marine i uprava Montrakera. Ujesen će, navodi dalje Radin Trifunović, obnoviti i dio pontona i recepciju te u cijeloj marini postaviti bolje osvjetljenje. Ukupno će se u Marinu Vrsar ove godine uložiti 2,5 milijuna kuna.

U zadnje se vrijeme u javnosti dosta raspravljalo o odluci Ministarstva turizma da se, uz opće poskupljenje boravišne pristojbe, u državnom lancu ACI marina povećaju cijene vezova, što je negativno odjeknulo među nautičarima.

- Već su povećali boravišne pristojbe za čak 753 posto pa sada nautičari, primjerice, za plovilo duže od 20 metara moraju godišnje platiti 14.500 kuna, što je do lani bilo 1.700 kuna. Upravo zato nismo htjeli povećati cijene vezova u našim marinama pa nam gosti zato nisu otkazali. Nažalost, neke su marine u Hrvatskoj zbog toga prijavile štete od nekoliko stotina tisuća eura. Takvi su potezi donijeli nepotreban negativan imidž hrvatskom nautičkom turizmu, kazala je Radin Trifunović.

Valja naglasiti da su jedine tri istarske marine u vlasništvu jedinica lokalne samouprave one u Vrsaru, Funtani i Poreču. Izgradnja vrsarske marine počela je 1998. godine, neposredno nakon osnivanja Općine Vrsar, kada je grupa tadašnjih općinara krenula u realizaciju ove važne investicije bankovnim kreditima i općinskim zajmovima koji su kasnije pretvoreni u temeljni kapital društva. Izgrađena je lijepa i sigurna marina s 200 stalnih vezova za koje trenutno postoji lista čekanja s više od 230 zainteresiranih nautičara, mahom stranaca. Izgrađena je i, kao sastavni dio njene ponude, multifunkcionalna zgrada u kojoj se nalaze uprava, recepcija, kupaonice za nautičare, snack-bar, prodavaonica, slastičarnica i restoran koji radi cijelu godinu a kupio ga je lokalni ugostitelj. K tome, jedna porečka tvrtka u marini posjeduje i suhi vez za održavanje i popravak jahti. (Napisala i snimila Tanja KOCIJANČIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter