Zlatna koza zlatnom olimpijcu Giovanniju Cernogorzu

Župan Ivan Jakovčić i Giovanni Cernogoraz
Župan Ivan Jakovčić i Giovanni Cernogoraz

Zlatni novigradski olimpijac Giovanni Cernogoraz ove je godine najbolje promovirao istarski turizam i zato je zaslužio županijsku turističku nagradu Zlatnu kozu - Capra d'oro za 2012. godinu, koju od 1995. dodjeljuje Turistička zajednica Istarske županije. Nagrada mu je uručena danas, nakon svečane sjednice županijskog TZ-a u Poreču.

Ovaj sportaš, koji je osvojio zlato na Olimpijskim igrama u Londonu u streljaštvu, disciplina trap, svojim je medijskim istupima nakon pobjede pridonio promociji Novigrada, Istre i cijele Hrvatske, smatraju u TZ-u, koji mu je dodijelio priznanje kao najistaknutijem pojedincu. Uz to, ne treba zaboraviti da je ovaj sportaš ujedno i turistički djelatnik te zajedno s obitelji vodi restoran u Novigradu.

Ove su godine nagrađena i četiri projekta u turizmu u kategorijama eventi, turistički proizvod, inovativni turistički proizvod te vizualne komunikacije, koji su dobili plakete. Za najbolji event od 11 pristiglih nominacija povjerenstvo za dodjelu Zlatne koze nagradilo je hokejaški spektakl Arena Ice Fever Pula MMXII koji je organizirala Agencija za sportski marketing, sportski konzalting i događanja PR-Event Sport iz Zagreba.

Riječ je o jedinstvenom događaju - prvi je put u povijesti hokej na ledu igran u nekom od rimskih amfiteatara, što je privuklo iznimnu pozornost mnogih svjetskih medija. Arena Ice Fever je projekt koji zagrebački hokejaški klub Medveščak organizira izvan svoje matične dvorane, i to u suradnji s agencijama Consulting management SPORTS AG i PRiredba studio.

- Ovo je najbolje mjesto za hokej na svijetu, uzviknuo je CNN-ov voditelj prije najavnog priloga o Medveščakovim utakmicama u pulskoj Areni. Utakmice su se uživo prenosile na televizijama u Hrvatskoj, Sloveniji i Austriji, dok su mnogi kadrovi i sekvence bili dostupni u cijelom svijetu.

U kategoriji vizualnih komunikacija nominirano je šest projekata, a najboljim je proglašen vizualni identitet revitalizirane trase uskotračne pruge Parenzane, koji je osmislio studio Sonda iz Vižinade. Tračnice, kao osnovni gradbeni element nekadašnjeg željezničkog pravca, žarkim su bojama, narančastom, plavom i nijansama zelene, projicirane u sadašnjost, oživljavajući Parenzanu.

Zlatarsko-trgovački obrt Claudia zlato iz Svetvinčenta za svoj je autohtoni nakit pod nazivom "Nakit kroz stoljeća" dobio nagradu za najbolji turistički proizvod. Ovaj je obrt široj javnosti poznat po neobičnom zlatnom nakitu sa stiliziranim istarskim simbolima i slovima glagoljice koji je zaštitio u Državnom zavodu za zaštitu intelektualnog vlasništva u Zagrebu. U ovoj su radionici nastale poznate replike barbanske, žminjske i buzetske naušnice.

Istra Inspirit, projekt kulturnog turizma koji je ove godine pokrenuo županijski Odjel za turizam i Istarska razvojna turistička agencija (IRTA), a čija je idejna začetnica Manuela Hrvatin, dobio je Zlatnu kozu kao inovativni turistički proizvod. Riječ je o inovativnom oživljavanju povijesnih događaja na autentičnim lokacijama, kroz uprizorene istarske legende i mitove. Istra Inspirit čini devet kulturnih, povijesnih i gastrodoživljaja, koji su se od lipnja do rujna 2012. godine održali 24 puta na devet autentičnih lokacija diljem Poluotoka.

Turistička zajednica Istarske županije je ovom prilikom zahvalila i pojedincima na doprinosu turizmu Istre - direktoru IRTA-e Rencu Miletiću te novinaru, književniku i suradniku Dragu Orliću, u povodu njihovog umirovljenja.

Prije same dodjele Zlatne koze porečki Institut za poljoprivredu i turizam, Županijski odjel za turizam te Turistička zajednica Istarske županije potpisali su sporazum o suradnji. Glavni razlog potpisivanja ovog sporazuma je veća suradnja između znanosti i gospodarstva. Ugovor su potpisali ravnatelj Instituta Dean Ban, pročelnik odjela za turizam Branko Curić te direktor TZ-a Denis Ivošević. Kako je istakao Curić, zadatak je Instituta da s turističkim sektorom surađuje na način da izrađuje studije i analize te prati turističke pokazatelje poput potrošnje u turizmu i slično. Prvi zadatak koji će se određivati bit će satelitska bilanca turizma Istre. (piše Barbara BAN; snimila J. PREKALJ))


Podijeli: Facebook Twiter