Žiteljima Sv. Stjepana poštar zvoni tek jednom tjedno

Mjesečne pošiljke za manje naseljena mjesta gotovo su jednake dnevnoj distribuciji u urbanim područjima (G. ČALIĆ ŠVERKO)
Mjesečne pošiljke za manje naseljena mjesta gotovo su jednake dnevnoj distribuciji u urbanim područjima (G. ČALIĆ ŠVERKO)

U mjestu Sveti Stjepan u kojem je smješteno poznato lječilište Istarske toplice - na području male općine Oprtalj na sjeveru Istre, poštanski broj 52427 Livade - Hrvatska pošta je od početka ove godine distribuciju pošte svela na jednom tjedno. "Mislim da tako nešto nemaju niti najzabačenija mjesta u Africi", upozorio nas je Mirko Kliman, vlasnik lječilišta Istarske toplice i mještanin Sv. Stjepana, koji je svoje primjedbe na racionalizaciju poštanskih usluga uputio i na adresu Hrvatske pošte, ali i resornog ministarstva.

- S velikim zaprepaštenjem čitam da se povećavaju plaće direktorima državnih tvrtki za 30 posto, a država grca u dugovima i pritišće realni sektor s najvišim poreznim davanjima i neporeznim nametima u svijetu. Tako se i direktoru Hrvatske pošte povećava plaća zbog efikasnosti u poslovanju. No, primjer Sv. Stjepana pravi je primjer takve efikasnosti.

Ne samo što je smanjena distribucija pošte, već lječilište dodatno plaća da bi mu se distribuirala pošta svaki dan, a pošiljke za desetak obitelji iz Sv. Stjepana te dvije firme, Polikliniku i Miamedicu, dopremaju se u poštu Livade, četiri kilometra udaljenu od Sv. Stjepana. Iz pošte Livade se prebacuju u poštu Motovun, koja je 12 kilometara udaljena od Sv. Stjepana, da bi je poštar iz Motovuna donosio u Sv. Stjepan jednom tjedno, navodi Kliman.

Djelatnik poštanskog ureda Livade radi četiri sata u Livadama i četiri u Grožnjanu. Nema dostavljače pa poštu raznosi samo po Livadama, a sve ostalo šalje u Motovun gdje imaju dostavljače i distribuiraju poštu po okolnim selima.

- Je li to efikasno i racionalno? Zar ne bi poštar koji dolazi u lječilište svakim danom mogao uzeti svu poštu i pustiti je na istoj adresi? Ne, nego se time želi primorati stanovništvo da dodatno plaća jer valjda cijena poštanske marke ne pokriva troškove prijenosa pošte. Je li Hrvatska pošta još uvijek na usluzi građanima ili to više nije?, pita se Kliman, a ministru poručuje: "Neka Hrvatska pošta nastavlja smanjivati usluge građanima, a vi nagrađujte takve direktore!". (G. ČALIĆ ŠVERKO)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter