U MSUI otvorena izložba Renate Poljak

(D. Štifanić)
(D. Štifanić)

Izložba Renate Poljak otvorena je u petak navečer u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre, a u sastavu popratnih programa pulskog filmskog festivala. Na izložbi je premijerno prikazana videoinstalacija „Partenza“ (Odlazak) i istoimena autoričina serija od deset crno-bijelih fotokolaža formata 100 x 70 cm.

Instalacija progovara o globalnoj nesigurnosti današnjeg društva te o fragilnosti ljudske egzistencije, a metaforički obrađuje priču o odlasku, ljubavi, iščekivanju te razdvojenosti zbog migracija. Početkom 20. stoljeća migracije s dalmatinskih otoka, zbog neimaštine i gladi, bile su uobičajene i traumatične, a jedna

od tih tragičnih priča utkana je i u obitelji autorice. Ponukana današnjim neprekidnim tragedijama migranata na moru, autorica ih koristi kao poveznicu i podsjetnik da smo ne tako davno i sami bili migranti. Film je inspiriran životnom pričom Renatine

prabake koja je živjela na otoku Braču i čiji je muž, da bi osigurao egzistenciju svoje obitelji, u potrazi za poslom otišao u Čile. Kao i ostale otočanke čekala je povratak, ali on se, kao i mnogi drugi muškarci, nikada nije vratio. Ova instalacija, služeći se emigrantskim pričama koje se tijekom povijesti ponavljaju, decentno, ali izuzetno snažno i sugestivno ukazuje koliko je ljudsko postojanje krhko i podložno političko-ekonomskim i društvenim promjenama, kazao je povjesničar umjetnosti Mladen Lučić prilikom otvorenja izložbe.

Kako bi posjetitelji dobili što cjelovitiji uvid u umjetničko stvaralaštvo Renate Poljak, prikazane su i dvije ranije videoinstalacije: Ruta i spomenik iz 2008. godine i Staging Actors/Staging Beliefs (Hommage to Slavko Štimac), (Režija glumaca/režija uvjerenja - posvećeno Slavku Štimcu) iz 2011. godine. Svi navedeni radovi ove umjetnice prvi puta su predstavljeni u Puli, a zorno ilustriraju njen idejni i stvaralački kontekst. Renata Poljak poznata je kao autorica koja, između ostalog, u svojim radovima propituje socijalne korelacije, pitanja identiteta, ili društvene posljedice tranzicijskog kapitalizma.

O povezanosti filmskog festivala i izložbe govorio je i Hrvoje Pukšec iz Pula Film Festivala, a sama Poljak govorila je ukratko o nastajanju radova.

Autorica je rođena u Splitu, gdje je na Umjetničkoj akademiji diplomirala 1997. godine kao profesorica likovne kulture. Postdiplomski studij završava na Likovnoj akademiji E.R.B.A.N 1999. godine u Nantesu. Održala je dvadesetak samostalnih

izložbi između ostalih u Art in General u New Yorku, galeriji Artopia u Milanu, Museum Quartier u Beču, Louvreu i Palais de Tokyo u Parizu, gdje je imala i retrospektivu svojih filmova u Centru „Georges Pompidou“.

Izložba je realizirana sredstvima Upravnog odjela za kulturu Istarske županije, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Pule i dio je popratnog programa 63. Pulskog filmskog festivala.

(V. B.)


Podijeli: Facebook Twiter