Širenje obilaznice i početak uređenja trga na Verudi

Već o uređenju Trga kralja Tomislava ovisit će prolazna ocjena ovogodišnjeg Programa gradnje (Arhiva)
Već o uređenju Trga kralja Tomislava ovisit će prolazna ocjena ovogodišnjeg Programa gradnje (Arhiva)

Najava radova početkom ovog tjedna na štinjanskom Šaližu i obali Hidrobaze, uvertira je u ostvarenje ambicioznog Programa gradnje infrastrukture Grada Pule u ovoj godini. I dok je početak godine obećava, prema dosadašnjim iskustvima, teško je vjerovati da će Puljani dočekati sve predviđeno u ovoj godini. Usto, neki veliki značajni projekti, koje građani iščekuju čitav niz godina a koje je gradska uprava najavila za ovu godinu, u sebi sadrže, za sada, "tek" izradu projektne dokumentacije, što, dakle, ne znači da će započeti i izgradnja.

Koliko uređenje Trga kralja Tomislava?

U proračunu koji iznosi 411,8 milijuna kuna namjenska sredstva iznose čak 181,8 milijuna kuna, a velik dio namjerava se prihodovati putem komunalnog doprinosa koji će se platiti u projektima izgradnje dva trgovačka centra u Puli, u kamenolomu Max Stoja i na Kaštanjeru, te izgradnji hotela na Valkanama. Upravo je stoga gradska uprava najavila uređenje Trga kralja Tomislava, nastavak širenja obilaznice, kružni tok na vrhu Radićeve, bazen, igralište na Vidikovcu, i brojne druge projekte.

Ipak, kada se vidi da je za uređenje Trga kralja Tomislava izdvojeno "svega" šest milijuna kuna onda je jasno da u ovoj godini najzapuštenija površina u Puli, koja preko pola stoljeća čeka uređenje, neće moći biti uređena u cijelosti. Uostalom, već je pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu Giordano Škuflić, obrazlažući Program gradnje za 2016. godinu, istaknuo da će se na području trga izvesti i rekonstrukcija obodnih ulica s izgradnjom kompletne infrastrukture, misleći pritom na Palladiovu i Tomasinijevu ulicu, za koje se namjerava u 2016./2017. godini planira provesti javna nabava i izvesti prvi dio radova, pa će se i preostala potrebna sredstva iznad šest milijuna kuna ove godine, osigurati u narednoj proračunskoj godini. Stoga će iznova biti na kušnji strpljenje Verudeža koji uređenje trga, ono parterno, s nestrpljenjem iščekuju, ali i osiguravanje dovoljnog broja parkirnih mjesta jer tržnica na Verudi, i ostali popratni sadržaji, upravo su zato pogodni građanima.

Što se, pak, tiče nastavka proširenja obilaznice, ono je logično. Prvi kilometar proširenja ničemu ne služi ukoliko, barem, širenje ne stigne do križanja s Medulinskom cestom. Upravo je to namjera gradske vlasti. Ovaj bi projekt mogao početi i prije završetka turističke sezone jer se promet, dok se gradi nova dva traka, može odvijati i postojećom prometnicom kao i do sada. Pitanje je tek hoće li Grad pokrenuti projekt tijekom ljeta s obzirom i na najavljenu izgradnju "pravih" rotora na križanjima sa Šišanskom i Medulinskom cestom, ali i oni se mogu realizirati van turističke sezone, prije ili poslije ljeta.

Ljeto, međutim, sasvim sigurno neće raskopan dočekati i vrh Radićeve ulice jer bi to bio "ubojstvo" prometa južnog dijela Pule. Teško je vjerovati da će do jeseni uopće započeti radovi na "najvišem" dijelu Pule, pogotovo jer je pročelnik Škuflić, u istom pojašnjenju Programa gradnje, naveo da Grad još uvijek treba riješiti imovinsko-pravne odnose kako bi krenula izgradnja. A to, iz dosadašnjeg iskustva, ne ide dovoljno brzo, pa bi izgradnja potrebnog rotora možda započela krajem godine i prelila se u 2017. godinu.

Za bazen tek izrada dokumentacije

Što se, pak, bazena tiče, jasno je da će teško biti realiziran taj projekt kada još uvijek nije definirana lokacija. U proračunu je osigurano, tek, 1,9 milijuna kuna za izradu projektne dokumentacije, stoga će se početi graditi tek 2017. godine. Ono što je, pak, sasvim izgledno ove godine, uz završetak izgradnje multifunkcionalnog igrališta u Valdebeku, je novo takvo igralište na Vidikovcu, i to kod najvećih višestambenih zgrada, investicije vrijedne 3,35 milijuna kuna.

Usto je sasvim realno očekivati izgradnju dva dječja igrališta, u Šijani i Štinjanu, ali i niz radova u ulicama poput Trsine, Jasne Crnobori, Paganorske, Bunarske, Jeromeline, Labinske i mnogih drugih. No, ispit se polaže na pristupnoj prometnici s Medulinske ceste na raskrižju s Valdebečkim putem, te pristupnoj prometnici Tivoli. (Goran ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter