Savjetovalište za zaštitu potrošača: Godina ovrha

Općenito, najviše je pritužbi iz područja trgovine (M. ANGELINI/arhiva)
Općenito, najviše je pritužbi iz područja trgovine (M. ANGELINI/arhiva)

Više od tri i pol tisuće savjeta pružilo je u protekloj godini Savjetovalište za zaštitu potrošača za područje Istarske, Primorsko-goranske i Ličko-senjske županije. Godinu dana ranije bilo je više od četiri tisuće pruženih savjeta te je 2013. godina bila prva nakon niza godina da je broj pruženih savjeta smanjen.

Više od polovice upita upućeno je telefonskim putem, a gotovo 800 ljudi došlo je u Savjetovalište i osobno, doznajemo od Hane Jurić, njegove voditeljice.

- Slobodno možemo reći da je 2013. godina bila godina ovrha, godina nejasnoća oko ugovorene dobiti prilikom isteka police osiguranja života s kapitaliziranom štednjom te godina različitih i netransparentnih uvjeta oročenja i razročenja sredstava kod banaka, pojašnjava Jurić.

Vodeći se strukturom upita zaprimljenih putem Centralnog informacijskog sustava (CISZP) gdje se vodi detaljna evidencija unutar ciljnih područja zaštite potrošača, dade se zaključiti da se najviše upita u kategoriji javnih usluga odnosilo na područje energetike, od čega gotovo 95 posto otpada na električnu energiju i to na upite za akontacijske rate, način obračuna potrošnje električne energije po procjeni i na naplatu očitanja brojila.

U podkategoriji usluga elektroničkih medija najviše se upita, čak 98 posto, odnosilo na telekomunikacije i informatiku, i to na trajanje ugovorne obveze, prijevremeni raskid ugovorne obveze i plaćanje penala, nepravovremeni prijenos broja, načina reklamacije visokog iznosa računa… (B. PETROVIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter