Priprema se nova regulacija prometa u Grožnjanu

Bujska ulica postat će jednosmjerna prema Grožnjanu (L. J.)
Bujska ulica postat će jednosmjerna prema Grožnjanu (L. J.)

Ljetne gužve ostale su u sjećanjima mnogim posjetiteljima Grada umjetnika, naročito ako bi se na samom ulazu u Grožnjan našao i autobus. Promet je mnogo rasterećen otvaranjem prometnice od tunela Kalčini do parkirališta kod groblja, jer sada tim pravcem idu svi autobusi. Unatoč tome, česte su gužve jer se mnogi turisti i vraćaju iz Grožnjana Bujskom ulicom kojom su i došli. Sva razmišljanja svodila su se jedino na jednosmjerni promet, ali nije bilo do kraja definiran u kojem smjeru.

Izrade prometne studije prihvatio se stručnjak u tome području Tomislav Ladavac i nedavno je mogućnosti prometovanja predstavio vijećnicima Općinskog vijeća. Nakon razmatranja mogućih varijacija, u nastavak razrade ide ideja da se u Grožnjan ulazi jednosmjernom ulicom, odnosno da Bujska ulica od tunela bude jednomjerna prema Grožnjanu, a promet se nastavlja cestom (uskom, ali dovoljnom za jednosmjerni promet) prema groblju i velikom parkiralištu. Cesta koja vodi od groblja prema tunelu i spaja se sa Bujskom ulicom bila bi dvosmjerna, jer bi se jedino tako izbjegla mogućnost zagušenja prometa zbog autobusa koji sve više dovode turiste u Grožnjan, i to ne samo ljeti.

Od nadležnih službi tražit će se zabrana prometovanja kampera, kamp prikolica i autobusa starom cestom od Ponte Portona do Grožnjana, a u Grožnjan će dolaziti preko Buja jer odron u Peroju još nije saniran.

Prometnom studijom bit će riješen i promet unutar gradskih zidina, odnosno u starogradskoj jezgri Grožnjana. Ukratko, vozila će biti maknuta iz tog dijela Grožnjana, a ulazak u povijesnu jezgru bit će moguć samo u iznimnim slučajevima. Pored toga, uz gradske zidine prema drugom, donjem ulazu u starogradsku jezgru neće biti omogućeno parkiranje, već će se stupićima odvojiti prostor za pješake. Slijedi konkretizacija ovih ideja kako bi se možda već od ljeta mogla primjenjivati nova regulacija prometa, za koju ne trebaju veća ulaganja. (L. JELAVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter