Izravno umrežiti proizvođače i krajnje kupce

Sanela Vrkljan, koordinatorica projekta "Kupujmo hrvatsko"
Sanela Vrkljan, koordinatorica projekta "Kupujmo hrvatsko"

"Kupujmo hrvatsko" je jedan od najznačajnijih projekta HGK kojim se nastoji utjecati na domaću proizvodnju, a cilj je i promoviranje domaće kvalitete te potrošnju domaćih proizvoda, a ujedno je najuspješnija akcija na ovim prostorima. Sutra se akcija Kupujmo Hrvatsko predstavlja se u Poreču. Tim povodom razgovarali smo s koordinatoricom akcije Sanelom Vrkljan, ujedno i direktoricom sektora za trgovinu pri HGK.

- Kako to da ste za ovu akciju odabrali baš Poreč?

- Željeli smo organizirati ovaj specijalizirani projekt u destinaciji koja je turistički snažno potencijalno tržište domaćim proizvođačima. Turizam ostvaruje godišnji prihod od preko 7 milijardi eura te sudjeluje u BDP-u Hrvatske sa 16,5 posto čime se potvrđuje kao jedno od najjačih domaćih tržišta za hrvatske proizvođače. Dvorana Žatika u Poreču je idealan odgovor na potrebe i veličinu ovog događaja gdje će naši proizvođači u sajamskom ozračju predstaviti svoje najbolje proizvode i usluge kroz nekoliko tematskih područja definiranih prema potrebama svih pružatelja usluga u turizmu. Osim panela i prezentacija koji će ponuditi rješenja kako što bolje plasirati hrvatski proizvod u hrvatskom turizmu direktno od proizvođača kupcu te kroz kanal trgovine, kao i panel o energetskoj učinkovitosti, želja nam je educirati i najmlađe naraštaje, ali i šire građanstvo o važnosti kupnje kvalitetnih domaćih proizvoda pa smo i za njih pripremili niz predavanja.

- Koji je glavni cilj ove akcije i što će sve biti predstavljeno?

- Ove godine smo prvi put akciju obogatili specijaliziranim projektom "Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvodi za hrvatski turizam“ čiji je glavni cilj izravno umrežiti proizvođače i krajnje kupce jer smatramo da je turizam prirodni partner u očuvanju nacionalnog identiteta. Rezultati su višestruki: potiče se kvalitetnija suradnja i bolji plasman domaćih proizvoda na domaćem tržištu, jača konkurentnost, čuvaju se radna mjesta i otvaraju nova, promoviraju se kvalitetni domaći proizvodi i nositelji znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta". Cilj je izravno povezivanje najvećih hotelskih lanaca, neovisnih hotela, malih i obiteljskih hotela, hostela, kampova, obiteljskog smještaja, ugostitelja i drugih pružatelja usluga u turizmu s domaćim proizvođačima i pružateljima usluga kroz upoznavanje s ponudom proizvođača na štandovima u sajamskom ozračju. Akciji će se pridružiti i ključni predstavnici iz sektora trgovine kao potencijalni distribucijski kanali te tvrtke iz financijskog sektora i drugi ključni dionici. Osim proizvoda hrane i pića, tu su i specifični industrijski proizvodi različitih djelatnosti. Proizvodi, odnosno tvrtke će se predstaviti kroz nekoliko tematskih cjelina: Hrana i piće; Hrvatski restoran; Hrvatska soba; Hrvatska kupaonica; Hrvatska kuhinja; Vrtni namještaj i vanjski sadržaji; Sredstva za pranje i čišćenje; Kozmetika i wellness program te druge usluge.

- Kolika je godišnja "konzumacija" turizma u nabavi hrane, pića, namještaja i ostale opreme za uređenje unutarnjih i vanjskih prostora?

- Teško je procijeniti troškove međufazne i investicijske potrošnje "čistih" turističkih i pratećih djelatnosti koje doprinose stvaranju dodane vrijednosti od turizma. Procjenjuje se da ukupan učinak turističke potrošnje kod nas generira 14,7 posto ukupne dodane vrijednosti.

Prosječni turist na dan potroši 66 eura, od čega na hranu i piće nešto manje od 19 eura. Gruba procjena godišnje potrošnje turizma na hranu i piće, uzmemo li ukupan broj noćenja od 66,5 milijuna u 2014. godini, iznosi preko milijardu eura. Poljoprivreda, prvenstveno proizvodnja zdrave hrane i ponuda hrvatskih autohtonih proizvoda stvaraju dodanu vrijednost u turizmu. Prema nekim istraživanjima, ono za što Hrvatska ima prirodne predispozicije za proizvodnju i uspjeh, poput morske ribe i ribljih prerađevina, janjetine, tjestenine i drugo po principu zeleno-plave Hrvatske sudjeluje s oko 50 posto udjela u ukupnoj ponudi u hrvatskim hotelima. Pretežito se kao razlog ističe povoljnija cijena uvoznih proizvoda u odnosu na domaće, a rjeđe bolja kvaliteta uvoznih proizvoda u odnosu na domaće.

U vrlo velikoj ponudi različitih proizvoda s brojnim supstitutima i snažnom cjenovnom utakmicom, ukoliko se ne educiramo, teško je prepoznati kvalitetu i domaći proizvod. Uočili smo ogroman prostor za plasman domaćih proizvoda na domaćem tržištu te slušajući izazove naših članica, odlučili smo se na ovaj specijalizirani projekt pod motom Hrvatski proizvod za hrvatski turizam.

- Što Istra dobiva time?

- Istra je jedno od najsnažnijih turističkih područja Hrvatske i sudjeluje s 26,9 posto ležaja u ukupnom broju ležaja u Hrvatskoj i upravo radi te koncentracije turističke ponude odabrali smo Istru.

Iako je ovaj projekt nacionalnog karaktera, okupljeni proizvođači su iz cijele Hrvatske, no očekujemo značajniji odaziv poslovnih posjetitelja iz Istre. Istarski ponuđači usluga u turizmu dobivaju mogućnost uključiti se u okrugle stolove te svojim pitanjima i diskusijom, zajedno s ministrima, predsjednicima uprava i vlasnicima najvećih hotelskih kuća i hrvatskih proizvođača utvrditi mogućnosti boljeg i značajnijeg plasmana hrvatskih proizvoda u turizam. (Danijela BAŠIĆ PALKOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter