Hrvatska u EU, potrošači sve nezadovoljniji

Ilustracija (M. ANGELINI)
Ilustracija (M. ANGELINI)

Od siječnja do lipnja Savjetovalište za zaštitu potrošača nadležno za područje Istarske, Primorsko-goranske i Ličko-senjske   županije zaprimilo je čak 2.642 upita nezadovoljnih potrošača. Od toga najviše se upita odnosilo na područje trgovine - ukupno 850. Zatim, 650 upita odnosilo se na probleme vezane uz javne usluge, dok je vezano uz financijske usluge savjetovalište zaprimilo 330 pritužbi. Iz ostalih je područja zaprimljeno 797 upita.

Žalbe na rad autokampova

Kako veli voditeljica Savjetovališta Hana Jurić, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, kada je evidentirano ukupno 1.777 upita (od toga na javne usluge 439, trgovinu 684, financije 226, ostalo 428), osjetan je porast upita potrošača. Upita je naime gotovo 900 više.

Potrošači se, kako nam navodi, najviše žale na javne usluge -  odnosno podizanje cijena istih, način obračuna, naplate fiksnog troška. U domeni trgovine žale se najčešće na nemogućnost ili probleme oko povrata neispravnog proizvoda ili jamstva kojeg ne mogu ostvariti.

Na pitanje žele li im se i turisti veli kako su potrošači u ljetnim mjesecima imali pritužbi na cijene u ugostiteljskim objektima, na primjer na neprimjereno visoke cijena gdje se, u pojedinim ugostiteljskim objektima sok ili coca-cola od 0,25 naplaćivala po 30 kuna te često na neizdavanje računa. Žalili su se, dodaje, i na rad i (ne)organiziranost autokampova.

Krive cijene, istekli rokovi

Kako doznajemo u razgovoru s potrošačima najviše ih nervira kada u marketima kupe proizvod te dođu kući i shvate da mu je istekao rok trajanja. Većina, kako priznaje, nije imala problema s povratkom robe no to se ipak, vele, ne bi smjelo događati.

- Posebno me nervira krivo isticanje cijena, kada je na polici jedna, a na blagajni druga, navela nam je jučer jedna Puljanka uz riječi kako tada često inzistira na činjenici da je prava cijena upravo ona koja je istaknuta na polici. Ipak, žao joj je trgovkinja koje joj se ispričavaju uz riječi da jednostavno, uz sav posao koji imaju, ne stignu kontrolirati veliki broj artikala i obrtaj robe u dućanu.

- Upravo ću potražiti savjet udruga za zaštitu potrošača jer imam problema s novim dobavljačem struje. Promijenila sam distributera i rata mi je struja puno jeftinija, no stari distributer i dalje mi naplaćuje naknadu za korištenje njihove mreže u iznosu od čak 89 kuna, što je više od aktualne rate koju plaćam, rekla nam je jučer Puljanka Nevija Ciprić dodajući da ostalih problema kao potrošačica nema. Nakon ministra Linića, veli, nema više problema s izdavanjem računa, jedino je smeta što u nekim trgovinama ne može zamijeniti artikl za novac, već je mora zamijeniti za drugu robu.

Ana Gašparević dodaje da ju jako ljuti što u trgovačkim centrima cijene nisu istaknute kako treba.

- Nema centra u kojem se ne desi da je jedna cijena na polici, a po drugoj se naplaćuje na blagajni - veli nam ova gospođa uz riječi kako je upravo nedavno njezin suprug imao problema jer je jedan artikl htio kupit po akcijskoj cijena, koja je bila uredno istaknuta, mada je, kako se na blagajni ispostavilo, akcija već bila završena. Na upit kako se stvar razriješila veli da je suprug insistirao na svojim pravima, zahtijevao šefa trgovine koji je naposljetku odobrio kupnju po akcijskoj cijeni. S mogućnošću povratka robe, veli, nema problema, a posebno je pohvalila jedan trgovački lanac u kojoj se kupljeni artikl koji ne odgovara može zamijeniti za novac ili drugi artikl i to bez puno pitanja. (Borka PETROVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter