U Istri je angažirano 65 pomoćnika u nastavi

(M.ANGELINI)
(M.ANGELINI)

U sklopu programa obilježavanja Europskog tjedna u Istri, u ponedjeljak u Domu hrvatskih branitelja održana je tematska konferencija pod nazivom "Položaj djece s posebnim potrebama u društvu" na kojoj su sudjelovali brojni ravnatelji škola, pedagozi, profesori, predstavnici organizacija civilnog društva i stručnjaci koji svakodnevno rade s djecom i osobama s poteškoćama.

U uvodnom dijelu, pročelnica županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehnički kulturu Patricia Smoljan istaknula je važnost provođenja projekta "Školovanje bez diskriminacije -ulog u tolerantno društvo", kazavši da je Istarska županija uz još dvije županije u Hrvatskoj, jedina uspjela povući sredstva za realizaciju tog projekta. Smoljan je naglasila da je u odnosu na ranije godine, napravljen veliki iskorak u integraciji djece s teškoćama u razvoju, naglasivši da su brojne škole ali i stručan kadar prethodnih godina u to kretali nepripremljeno i bez adekvatnih smjernica.

Potom je viša savjetnica u županijskom Upravnom dijelu za međunarodnu suradnju i europske poslove Anica Dobran Černjul govorila o značaju projekta kojim je Istarska županija uspjela na određeno vrijeme zaposliti pomoćnike u nastavi. Naglasila je da je jedan od glavnih ciljeva bio osigurati uspostavu sustava i provedbu uključivanja svih učenika u nastavu u redovitim i posebnim osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama. Dobran Černjul je istaknula da se projekt provodi do kraja kolovoza, najavivši da će krajem svibnja biti raspisan novi natječaj te da se očekuje da će Istarska županija ponovno osigurati potrebna sredstva za asistente u nastavi.

Po njenim riječima, u sklopu projekta financiran je odabir i osposobljavanje asistenata kao i njihova plaća te je u Istri  zaposleno ukupno 65 pomoćnika u nastavi koji su radili s ukupno 73 učenika. Također, najavila je mogućnost da u skorije vrijeme pomoćnici budu angažirani što bliže mjestu u kojem žive.

O novom projektu kojeg provode, govorila je upraviteljica županijske Zaklade za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva Helga Može Glavan kazavši da je projekt "Unexpressed Talent", između ostalog, usmjeren i na istraživanje zbog čega učenici često ne završavaju srednjoškolsko obrazovanje, a cilj im je poticati i vrednovanje vještina kod djece. (D.B.P)


Podijeli: Facebook Twiter