Strani novinari Istri donijeli reklamu od 10 mil. $

Rovinj je stranim novinarima jedan od najdražih odredišta (M. MIJOŠEK)
Rovinj je stranim novinarima jedan od najdražih odredišta (M. MIJOŠEK)

Da je Amerikancima Istra poput netaknute Toscane ili Provanse, vrlo se često može pročitati u sve brojnijim člancima o Poluotoku koji se objavljuju u tamošnjim medijima. Međutim, da sve te objave na ovom ogromnom tržištu koje na putovanja troši jednako kao i Nijemci, vrijede čak 10 milijuna dolara, zasigurno dosad nije bilo poznato.

Upravo je to procjena vrijednosti medijske kampanje, koju je za istarsku Turističku zajednicu izradila jedna PR agencija, koju su proizveli članci i prilozi objavljeni u zadnjih godinu i pol dana nakon dva studijska putovanja 12 američkih novinara u Istru.

- Riječ je o eminentnim novinarima tiskanih medija i blogerima koji su došli u Istru putem županijske Turističke zajednice u suradnji s turističkom novinarkom Anjom Mutić, čiji je posjet rezultirao s dvadeset raznih objava u značajnim medijima poput New York Timesa ili Forbesa.

Izračunali smo kolika bi bila vrijednost tih objava i došli smo do zapanjujuće brojke od 10 milijuna dolara. Ova nas je brojka iznimno iznenadila, što je znak da je američko tržište što se tiče medijskog prostora iznimno snažno. Samo jedan manji članak koji je lani objavljen u New York Timesu o Istri vrijedi oko milijun dolara, kazao nam je direktor županijske Turističke zajednice Denis Ivošević nakon objave još dva članka o Istri u New York Timesu te Forbesu, odnosno blogu Startle Travel Blog prije nekoliko dana.

Ivošević tvrdi da, iako je zasad broj američkih gostiju u Istri mali i iznosi tek 0,25 posto od ukupnog turističkog prometa, što bi značilo, što se tiče lanjske godine, 16,5 tisuća dolazaka i 55 tisuća noćenja, ovakve objave imaju veliku važnost stvaranju prepoznatljivosti Istre kao turističkog odredišta. Uz to, broj gostiju iz Amerike svake godine raste za deset posto.

- Sve što se važno objavi u Americi, prođe kroz cijeli svijet. To definitivno utječe na podizanje percepcije o Istri kao turističkom odredištu, a samim time i Hrvatske. Također, američki su nam gosti posebno značajni jer je riječ o gostima koji puno troše, dolaze u pred i posezoni te traže lokalne proizvode poput maslinova ulja, vina i smještaj u malim obiteljskim hotelima što pokreće lokalnu ekonomiju, tvrdi direktor istarskog TZ-a. Direktnim letovima putem Croatia Airlinesa i Lufthanse iz Frankfurta i Muenchena na pulsku Zračnu luku Amerikancima je sada još lakše doći u Istru.

Osim SAD-a, značajan se naglasak daje medijskom prostoru u Njemačkoj i Austriji, ali i drugim značajnim emitivnim turističkim tržištima Europe, čemu svjedoče brojni turistički novinari koji iz tih zemalja tokom travnja borave u Istri. I značaj njihovih objava ima veliku promotivnu i marketinšku vrijednost.

- Izračunali smo da smo od 1,8 milijuna kuna uloženih u PR na svim tržištima dobili 94 milijuna kuna medijskog prostora što je fascinantan podatak. Izabiremo medije i novinare koji će posjetiti Istru, a posebno dajemo naglasak na promociju tematskih proizvoda, i to u pred i posezoni, zaključuje Ivošević. (B. BAN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter