Sezona u pulskoj Zračnoj luci slabija od očekivanja

(M. ANGELINI)
(M. ANGELINI)

Premda sezona letenja u pulskoj Zračnoj luci službeno završava idućeg ponedjeljka, već je sada izvjesno da se nisu ispunila očekivanja s početka godine kada se računalo na povećanje broja putnika od čak deset posto. Čak ni srpanjski boom kada je zračna luka zabilježila najveći broj putnika u zadnjih 18 godina, pa je tog mjeseca kroz aerodrom prošlo više od 90 tisuća putnika, nisu dovoljni za popunjavanje statističkih rupa.

Razloge ne baš bajnim rezultatima treba ponajprije tražiti u gubitku gostiju s ruskog i ukrajinskog tržišta koji su i ove godine zbog uvođenja viznog režima i ukrajinske krize ozbiljno podbacili, ali i nekim nenadano otkazanim destinacijama poput Praga, na kojeg se računalo s obzirom na tradicionalni dolazak Čeha u Istru.

Ruski rulet

Možda su preuranjene bile i prognoze o povećanju broja putnika od deset posto, bez da se ukalkulirao i mogući dodatni rizik od pada Ukrajinaca i Rusa, pa kada se sada zbroje brojke, dolazimo do povećanja broja putnika od sedam posto u odnosu na lani. Tako je do 15. listopada kroz aerodrom prošlo ukupno 377.700 putnika.

Na pitanje je li sezona podbacila, direktor Zračne luke Svemir Radmilo veli da se ne bi s time složio no da je činjenica da sezona nije završila u skladu s prethodnim očekivanjima. Ističe da je u  odnosu na ostale zračne luke, pulska na drugom mjestu po povećanju broja putnika odmah iza Splita, koji bilježi rast od 11 posto.

Doduše, dodaje Radmilo, tu je i Zračna luka Osijek koja ima povećanje od 700 posto, no razlog je jer su tek ove godine krenuli s letovima kompanijom Ryanair. Dodao je da Zračna luka Zagreb bilježi rast putnika za dva posto, Dubrovnik bilježi rast od četiri, a Zadar pet posto, Brač je na nuli, a Rijeka je ostvarila pad od 24 posto.

- Sa sezonom nismo baš zadovoljni jer smo uložili ogroman napor u pripremu. No u Istru smo doveli negdje oko 48 tisuća novih putnika i to zbog uvođenja ranijeg početka letenja, otvaranja novih linija i promjene većeg kapaciteta na pojedinim linijama. Nažalost, uz sve napore koje smo uložili, ponovo smo doživjeli pad na ruskom i ukrajinskom tržištu, tako da smo na Rusiji izgubili još 20-ak tisuća putnika, uz onih 50 tisuća koje smo izgubili lani, dok smo na ukrajinskom tržištu izgubili 8 tisuća putnika. Porast broja putnika na ostalim tržištima je na našu žalost donio rast od samo sedam posto i to nije ispunilo naša očekivanja, kaže Radmilo.

Naime, ove je sezone u zračnu luku stiglo sedam tisuća više Britanaca i isto toliko više Norvežana, četiri tisuće više Belgijanaca, deset tisuća Šveđana, 12 tisuća Iraca te po osam tisuća više gostiju s nizozemskog, srpskog i danskog tržišta.

- Ako tome pridodamo i letove iz Češke koji su otkazani dan prije samog početka, a gdje smo planirali oko 30 tisuća novih putnika, onda je jasno zašto nismo u potpunosti zadovoljni.  Došlo je i do promjene u strukturi putnika, tako da sada UK putnici čine 25 posto naših posjetitelja, slijede Skandinavija i Njemačka s 12 posto, Francuska bilježi osam posto, rekao je Radmilo i dodao da je primjerice Rusija u dvije godine, s 34 posto putnika pala na ukupno 16, dok je Ukrajina s nekadašnjih deset posto putnika spala na svega jedan posto.

Letovi za Rim

Tako je lani kroz aerodrom prošlo 80 tisuća Rusa, a ove ih je godine doputovalo 58 tisuća. Što se Ukrajinaca tiče, lani ih je stiglo 14 tisuća, a ove sezone samo 2.500. S obzirom da završetkom sezone, paralelno kreću pripreme i za novu, zanimalo nas je možemo li u 2015. godini očekivati nove destinacije.

- Novih najava za sada imamo za Bristol (Thomson Airways) i Rim (Vueling). Air Serbia je najavila dnevnu liniju s Beogradom i čekamo konačnu odluku još nekih prijevoznika. Bristol bi trebao krenuti u svibnju iduće godine, a za Rim još točno ne znamo datum. Što se tiče Beograda, dosad su imali tri leta tjedno a sada letove najavljuju svaki dan, kazao je Radmilo. 

Po njegovim riječima, najavljeno uređenje okoliša aerodroma krenut će čim okonča postupak javne nabave.

- Trenutno radimo na izmjeni kablova svjetlosne signalizacije uz uzletno sletnu stazu, krećemo s izgradnjom bio pročistača otpadnih voda i počinjemo rekonstrukciju Duty Free shopa. Uz to, kreće i prilagodba terminala Schengen prometu, dakle, Zračnu luku pripremamo za novi iskorak. Imamo obvezu da se sve prilagodbe za Schengen promet moraju obaviti najkasnije do 30. lipnja iduće godine i do tog datuma ćemo biti spremni, zaključio je direktor pulskog aerodroma. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter