Rovinjski ugostitelj diskriminirao strance

Zatvorena terasa Roxy bara (Snimila Nina ORLOVIĆ RADIĆ)
Zatvorena terasa Roxy bara (Snimila Nina ORLOVIĆ RADIĆ)

Inspekcija Ministarstva turizma okončala je nadzor u Roxy baru u Rovinju oko kojeg se, zbog dva kapučina koje su gosti platili 72 kune, nedavno digla velika medijska prašina. Ugostitelj je imao dvojake cijene za strane i domaće goste iako mu zakon ne priječi da sam formira cijene i kavu naplati koliko hoće. Međutim, sporno je bilo je li etično i smije li degradirati strane goste i naplaćivati im uslugu čak četiri puta skuplje samo zato jer su stranci.

Glasnogovornica ministarstva turizma Eva De Zan Prusina navela je da je turistički inspektor utvrdio da se gosti uslužuju pićima i napicima u prostoru za usluživanje u zatvorenom dijelu te na prostoru na terasi smještenoj na rivi. Naime, utvrđeno je da su gostima istaknute različite cijene istih vrsta usluga, konkretno pića i napitaka i to ovisno o prostoru, odnosno nalaze li se gosti na terasi ili u zatvorenom prostoru za usluživanje.

Inspekcija je utvrdila da je ugostitelj u svom objektu istaknuo obavijest da domaćim i stalnim gostima odobrava popust do 50 posto. Uvidom u primjerak računa izdanog domaćem gostu, utvrđeno je da je ugostitelj naplatio nižu cijenu od istaknute cijene u cjeniku koji je na raspolaganju gostima za tu vrstu pića, pozivajući se na pravo odobravanja popusta domaćim gostima.

- Zbog utvrđenog prekršaja iz Zakona o uslugama, a kojim se na primatelja usluga ne smiju primjenjivati diskriminirajući zahtjevi uvjetovani državljanstvom te mjestom prebivališta ili boravišta, ugostitelju je uručena pisana obavijest kojom se obavještava da ovlašteni tužitelj namjerava podnijeti optužni prijedlog protiv počinitelja navedenog prekršaja, i to u roku od 15 dana od dana završetka inspekcijskog nadzora, istaknula je glasnogovornica Ministarstva turizma Eva De Zan Prusina.

O utvrđenom navodima iz prijave i svim poduzetim mjerama, inspektor će obavijestiti podnositelja prijave.

Nažalost, cijelu priču o papreno skupim rovinjskim kavama prenijeli su i strani, posebice njemački mediji, a "kapučinom" su se bavili i brojni komentatori na društvenim mrežama pa je naposljetku najdeblji kraj izvukao grad Rovinj kojem loša reklama pred početak turističke sezone nije trebala.

Inače, vlasniku kafića zakon dozvoljava da sam formira cijene u svom objektu, pa tako kavu može naplatiti 100 pa i tisuću kuna ukoliko poštuje propise i izdaje račun. No ovdje je ključno bilo pitanje koliko je to u skladu s etičnom praksom poslovanja i smije li se strance "oguliti" samo zato jer su stranci. Također treba reći da Rovinj zasigurno nije izoliran slučaj jer sličnih je primjera bilo diljem Hrvatske. (Danijela BAŠIĆ PALKOVIĆ)

Hubar: Žao mi je, nisam imao namjeru nikoga povrijediti

Tijekom jučerašnjeg obilaska terase, a koji se dogodio dan nakon posjete i izvida inspektora, vidjeli smo da je zatvorena. Naime, za stolicama nije bilo gostiju, a stolovi su bili bez pepeljara i cjenika.

- Zbog čitave situacije u kojoj sam se našao, ali i doveo Rovinj u nezavidan položaj, iskreno žalim. Namjera mi nikad nije bila diskriminirati nikoga, već "naplatiti" činjenicu pomicanja terase s jednog na drugo mjesto. Ok, ispostavilo se da sam napravio grešku, i zbog toga se danas ispričavam. Što se tiče terase, koja dva dana nije poslovala, što zbog inspektora što zbog lošeg vremena, vjerujem da će biti otvorena već poslijepodne, i to s jednim novim i univerzalnim cjenikom za sve goste, rekao nam je u kraćem telefonskom pozivu Damir Hubar, vlasnik Roxy bara. (N. O. R.)


Podijeli: Facebook Twiter