Pružni prijelazi:Branici iz 19. st. odlaze u povijest

Drazej - vlak je naletio na slomljenu rampu i nezaštićeni pružni prijelaz (M. RIMANIĆ)
Drazej - vlak je naletio na slomljenu rampu i nezaštićeni pružni prijelaz (M. RIMANIĆ)

U Drazeju, na cesti Pazin - Gračišće - Vozilići u tijeku je modernizacija osiguranja željezničko-cestovnog prijelaza. Ondje se, prema informacijama Martine Elizabete Lovrić, glasnogovornice HŽ-a ugrađuje novi automatski elektronički sustav. To podrazumijeva demontažu starog mehaničkog branika, a vrijednost ugrađene opreme i radova na ovom prijelazu iznosi 1,2 milijuna kuna.

Modernizacija ostalih željezničko-cestovnih prijelaza osiguranih mehaničkim branicima u Istri u fazi je projektiranja te se njihovo osiguranje automatskim uređajima planira realizirati iduće godine.

Na području Istre u završnoj je fazi modernizacija osiguranja na pet željezničko-cestovnih prijelaza, a to su Juršići, Čabrunići i Salambati te dva prijelaza na području Vodnjana. Spomenuti će prijelazi dobiti suvremenu svjetlosnu i zvučnu signalizaciju te polubranike, i to domaće proizvodnje, ističu iz HŽ-a. Ukupna vrijednost radova i uređaja na navedenim prijelazima procijenjena je na 5,5 milijuna kuna.

Željezničko-cestovni prijelaz u Drazeju jedan je od frekventnijih u Istri, a njime osim velikog broja osobnih automobila prolazi znatan broj kamiona koji svakodnevno prometuju između Pazina, Potpićna i Labina. Nerijetko su upravo kamioni lomili drvene rampu u Drazeju. Prema podacima Hrvatskih željeznica, na tome je prijelazu od 2001. godine zabilježeno više od deset lomova rampe, srećom bez posljedica, bez prometnih nezgoda s većom materijalnom štetom ili ozlijeđenima. Rampe su redovito "kršili" visoki kamioni koji na tom zavojitom mjestu, zbog prometa iz suprotnog smjera ne uspijevaju proći sredinom kolnika i zaobići drvene rampe.

Prijelaz u Drazeju rekonstruiran je ugradnjom sintetičke podloge 2011., a modernizacija osiguranja, dakle ugradnja suvremenih branika i ostale prateće opreme, bila je tada predviđena u 2014. godini. Tako se prema planu HŽ-a ovih dana zamjenjuje naprava koja spušta i podiže rampe stara gotovo koliko i sama željeznica u Istri, a izgrađena je daleke 1876. godine. (M. RIMANIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter