Potrošače najviše zakidaju teleoperateri

(D.MEMEDOVIĆ)
(D.MEMEDOVIĆ)

Članovi Savjetovališta Društva za zaštitu potrošača Istre Hana Jurić i Branka Aleksić u subotu su na pulskoj tržnici od 10 do 17 sati pružali savjete građanima o njihovim potrošačkim pravima koja im jamči Zakon o zaštiti potrošača.

Dio je to kampanje "Potrošači - upoznajte svoja prava" koju financira Europska komisija, a koja traje do listopada ove godine. Cilj je potaknuti potrošače da upoznaju svoja prava, da budu aktivni jer jedino informiran i educiran potrošač može biti i zaštićen.

Telekomunikacije, potrošački krediti i kupovina putem interneta područja su u kojima se potrošači osjećaju najzakinutijima i na što se najčešće žale, pokazalo je ispitivanje koje je provela Komisija. To su i područja na koja se najčešće žale i potrošači koji se obraćaju pulskom savjetovalištu. Prema riječima Hane Jurić, godišnje imaju više od 5.000 upita, a otkad postoji jedinstveni potrošački telefonski broj (072 414 414) broj upita povećan je za više od 30 posto.

Najviše se žalbi ipak odnosi na usluge teleoperatera. Jurić napominje da je naglasak spomenute kampanje na informiranju potrošača vezanom uz potrošačke kredite čija je lepeza široka, od kredita odobrenih u trgovini putem kreditne kartice do bankarskih stambenih kredita.

Na pitanje obraćaju li im se dužnici u švicarcima, odgovara da su za njih više zaduženi u udruzi Franak koja je vrlo aktivna. Prvog dana srpnja stupila je na snagu i odluka HNB-a o sadržaju i načinu informiranja potrošača prije sklapanja ugovora o kreditu, pa će tako banka morati izraditi i simulaciju kretanja kamatnih stopa o otplatnom razdoblju.

Kada je riječ o interneskoj kupovini, Jurić je naglasila da kupci imaju pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Često se, naime, događa da proizvod koji stigne na kućnu adresu ne odgovara onome koji je naručen. Tu spada i prodaja na različitim prezentacijama, gdje su lukavi trgovci osobito usmjereni na stariju populaciju, kojoj prodaju skupocjene madrace i masažere, čija cijena doseže i 10, 20 pa i 30 tisuća kuna.

Jurić na koncu poručuje građanima da svoja prava prouče u Zakonu o zaštiti potrošača, koji je moguće pronaći i Narodnim novinama broj 41/14. Budući da Društvo pokriva tri županije, Istarsku, Primorsko-goransku i Ličko-senjsku, ovakvo savjetovanje, koje je u Puli organizirano prvi put, već je održano u Rijeci, dok će 18. kolovoza biti i u Senju. Ista savjetovanja njihove kolege održali su i u Zagrebu te Splitu. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter