Postali smo preskupi pa nas gosti zaobilaze

U većim gradovima ima više turista, pa tako i u Puli (D. MEMEDOVIĆ)
U većim gradovima ima više turista, pa tako i u Puli (D. MEMEDOVIĆ)

Loš start glavne sezone ponovno je i ove godine, možda nešto više nego inače, pogodio privatni smještaj. Srpanjska rupa kod nekih iznajmljivača, posebice kuća za odmor u unutrašnjosti, traje čak tri tjedna! Mnogi će tako prve goste u srpnju dobiti tek zadnjeg tjedna, očekivano iz južnih njemačkih pokrajina. Problem s popunjenošću posebice bilježe oni iznajmljivači koji nemaju stalne i stare goste.

- Trenutno imamo praznu kuću za odmor. Ali samo ovaj tjedan. Za razliku od nekih drugih nemamo velikih problema sa srpanjskom rupom jer imamo stalne goste. Ipak, muči nas činjenica da je uvijek prazan upravo ovaj tjedan, kaže nam privatna iznajmljivačica Slavica Oplanić, koja turistima iznajmljuje kuću s bazenom u neposrednoj blizini Grožnjana.

Nije joj jasno kako to da jedan ugledni jazz festival koji se u ovom periodu odvija u Grožnjanu ili ATP turnir u Umagu, ne mogu napuniti smještajne objekte u okolici.

- Možda je problem u marketingu i možda gosti jednostavno ne poznaju dovoljno dobro destinaciju u koju dolaze pa ni ne znaju da imamo sada festival koji bi trebao biti motiv dolaska. I mi se sami pitamo što napraviti. Očito ćemo se i mi i destinacija morati pobrinuti za bolji marketing ako želimo bolju popunjenost, kaže nam ova iznajmljivačica.

S njome se itekako slaže i predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Nedo Pinezić tvrdeći da je loša popunjenost u srpnju rezultat sustavnog nerada na marketingu i promociji u zadnjih 20 godina, što je ove godine došlo na naplatu. I pri tome ne krivi samo institucije, već i same privatnike, koji najviše vole za svoje probleme okriviti drugoga, a zapravo nikada ne polaze od sebe.

- Trebala se dogoditi ovakva sezona da se počnemo pitati gdje griješimo. Imamo dobro i loše popunjenih kuća bez obzira na njihovu kvalitetu. Čak imamo situaciju da su jako dobri objekti slabo popunjeni. Postali su preskupi na iskustvima dobre popunjenosti kada su bili drugačiji uvjeti vezano za vrijeme i raspored ferija. Sada imamo iste cijene cijelog srpnja i kolovoza, što prije nije bio slučaj. To je preskupo za tržišta koja bi u ovom periodu mogla reagirati, tvrdi Pinezić. A to su po njemu zemlje istočne Europe Poljska, Mađarska, Češka i Slovačka, koje su jako zainteresirane za ljetovanje, a sjeverni ih je Jadran u promociji po njegovom mišljenju u potpunosti zanemario.

- Početak srpnja mogli bismo popuniti i domaćim turistima, budući da i kod nas počinju praznici u tom periodu. Ali, nemamo dobru marketinšku strategiju i cijene im nisu prilagođene u tom periodu, tako da će i oni većim dijelom na ljetovanje onda kada ima najmanje ponude smještaja - u kolovozu, tvrdi on. (B. BAN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter