Porečka zaobilaznica gotova idućeg tjedna

Izgradnja porečke obilaznice (M. MIJOŠEK)
Izgradnja porečke obilaznice (M. MIJOŠEK)

Porečka zaobilaznica u smjeru Košambre napreduje punom parom i iduće će se godine nastaviti s gradnjom dionice sve do Bijele Uvale.

Ako studija opravdanosti bude pozitivno ocijenjena ta će se dionica financirati kroz europske fondove, a u slučaju da bude odbijena Hrvatske ceste će same financirati izgradnju, saznajemo od predsjednika uprave ove državne tvrtke Eda Kosa. Trenutno se u Poreču gradi na dva mjesta, sjeverni ulaz u grad (dionica državne ceste D75 od Velog Maja do Gornjih Špadića) te nova trasa porečke zaobilaznice od Varvari do odlagališta otpada Košambra.

Puštanje u promet početkom studenog

Zaobilaznica bi trebala bit gotova do 23. listopada, nakon čega će uslijediti tehnički pregled i puštanje u promet koje bi se trebalo dogoditi početkom studenog. Na terenu su svakog dana 45 radnika zajednice ponuditelja Cesta iz Pule i Đusto iz Poreča te 20-tak bagera, finišera, valjaka i kamiona, pa se očekuje da neće biti kašnjenja, iako je kišno ljeto produžilo radove. "Lijepo nas je vrijeme proteklih tjedana poslužilo, pa će radovi biti dovršeni prije nego smo planirali, ali zato su nas ljeti usporile nepredviđene velike količine padalina zbog čega smo imali dvadesetak dana zakašnjenja", kaže glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.

Trasa nove prometnice duga je 1.650 metara, a trebala bi rasteretiti samo središte Poreča koje je pred desetak godina bilo, naročito ljeti, potpuno prometno zagušeno. Radovi na južnoj zaobilaznici su započeli krajem svibnja, a osim ceste sagrađeni su krakovi rotora te dvije devijacije ceste ispod putnih prijelaza. Raspon putnih prijelaza Musalež i Grbinovica iznosi šest i pol metara svaki, a radijus rotora koji se nalazi kraj građevinskog deponija na Košambri je 26 metara. Rotor na Košambri će imati četiri izlaza: prema Dračevcu, Poreču, te dva prema samoj zaobilaznici, u pravci Varvari i Vrsara. Procijenjena vrijednost investicije je 20 milijuna kuna bez PDV-a.

Rekonstrukcija od rotora Vodopija do La coopa

Istovremeno se od kraja rujna obavljaju radovi na dionici državne ceste D75 kroz Poreč, točnije od odvajanja za Veli i Mali Maj do rotora u Gornjim Špadićima, koja je zbog toga zatvorena za sav promet. Tu je angažirano deset radnika i osam strojeva, a budući da su osigurani alternativni pravci nema prometnih čepova. Radovi se izvode u duljini cestovne dionice od 775 metara, a predviđeni završetak je do kraja studenog mjeseca. Rekonstrukcija dionice državne ceste D75 u Poreču od rotora Gornji Špadići do rotora kod trgovačkog centra Lacop u dužini od oko 3,5 kilometra počela je početkom ožujka ove godine, a završena je i puštena u promet početkom lipnja, prije sezone. Spomenuti dio koji uskoro kreće u rekonstrukciju dio je cjelokupnog zahvata obnove ove državne prometnice od rotora kod Stancije Vodopija do rotora kod trgovačkog centra La coop. Zbog turističke sezone radovi su tada odgođeni za jesen.

Alternativni pravci kojim se odvija promet su porečkom obilaznicom od rotora kod Stancije Vodopija do rotora kod "Elektrometala", dok je drugi pravac preko naselja Veli i Mali Maj. U sklopu radova obnovit će se podzemni dio infrastrukture, te urediti pješačka i biciklistička staza, u prosječnoj širini od oko 2,5 metra, te postaviti rubnjaci, kojih na nekim dijelovima do sada nije bilo. Radove izvodi Cesta Pula, a rekonstrukcijski zahvat od rotora Vodopija do La coopa vrijedan je 21,8 milijuna kuna bez PDV-a. U svakom slučaju Poreč se, osim kao grad s najvećim brojem kružnih tokova, uskoro može pohvaliti s kvalitetnim prometnim rješenjima kakve ima malo koji grad. Svemu je prije desetak godina prethodila studija kojom su analizirani svi ulazi i izlazi u grad, pa se zaključilo da je jedino rješenje gradnja zaobilaznice koja je oslobodila središte Poreča gustog prometa. (Anđelo DAGOSTIN, snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter