Poreč 13. po riješenim zahtjevima za legalizaciju

Nataša Simonelli i Loris Peršurić (V. HABEREITER)
Nataša Simonelli i Loris Peršurić (V. HABEREITER)

Grad Poreč zaprimio je ukupno 4.176 zahtjeva za ozakonjenje bespravno izgrađenih zgrada, od čega je dosad riješeno 1.298 predmeta, a 1.173 su postala pravomoćna. Podaci su to koje su iznijeli pročelnica gradskog upravnog odjela za prostorno uređenje i gradnju Nataša Simonelli i dogradonačelnik Loris Peršurić, koji su jučer s novinarima razgovarali o broju predmeta, ali i radu odjela u proteklih godinu dana.

- Od rujna prošle godine grupirali smo cijeli odjel u zgradu u kojoj se nalaze i katastar i matični ured kako bi bili što bliži građanima i pisarnici. Povećali smo broj sati rada sa strankama pa radimo i poslije podne i zaposlili smo šest novih djelatnika, kojih je zajedno s referentima upravnog odjela sada deset. Zadovoljni smo što smo dosegnuli zakonski minimum po postocima rješavanja po pitanju legalizacije do 30. lipnja. Nismo se zaustavili samo na legalizaciji, nego i ostali redovni predmeti idu svojim tokom, kazao je Peršurić.

Simonelli dodaje kako je njihov odjel od početka primjene Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama riješio 1.298 predmeta, što 31,08 posto od ukupnog broja zahtjeva, a treba napomenuti da Ministarstvo graditeljstva i prostornog planiranja iznosi podatke, koji su dostupni i na njihovim web-stranicama, koji se odnose na pravomoćna rješenja, kojih je za porečki odjel do jučer bilo 1.173 ili 28,09 posto.

Valja reći da je ovaj upravni odjel nadležan za katastarske čestice na području Poreča, Žbandaja, Nove Vasi, Fuškulina, Dračevca, Mugebe i Baderne, dok su ostale općine u nadležnosti županijskog odjela.

- Broj riješenih zahtjeva mijenja se iz dana u dan, ovo su najnoviji podaci. Mi smo po postotku na 13. mjestu kao upravni odjel u Hrvatskoj. Treba napomenuti da je zakonskom odredbom bilo propisano da se do 30. lipnja treba riješiti 35 posto od ukupno zaprimljenih zahtjeva, a Agencija za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada preuzela je u veljači 300 zahtjeva za legalizaciju iz našeg upravnog odjela. S posljednjim danom prošle godine bilo je, naime, propisano da upravni odjeli moraju imati 25 posto riješenih zahtjeva, što mi tada nismo imali, pa je Ministarstvo izračunalo da nam je potrebno uzeti spomenuti broj predmeta. Ti predmeti se sada rješavaju, kaže Simonelli. Na pitanje je li pri uzimanju Agencija provodila selekciju predmeta, kaže da nije, već je tadašnji privremeni ravnatelj Agencije pregledao stanje i uzeo redom 300 predmeta s liste.

Peršurić dodaje da je Grad Poreč jedan od prvih u Istri počeo proceduru ekipiranja upravnog odjela.

- Sad kad smo ekipirani i opremljeni, dostigli smo zakonski minimum i problema s rješavanjem predmeta u zadanom roku više neće biti, kaže Peršurić.

- Kada smo primili nove djelatnike početkom prosinca morali smo provesti brzu obuku, a sada, kada se sve skupa pokrenulo, mjesečno rješavanje predmeta je zadovoljavajuće, kaže Simonelli. Treba reći i da se plaća šest novozaposlenih djelatnika, angažiranih na određeno vrijeme, pokriva iz dijela iznosa kazni, što je propisano zakonom, a sredstva su dostatna za ove troškove.

Za zakonski rok za rješavanje svih zahtjeva za legalizaciju resorno ministarstvo je odredilo 31. prosinca 2016. godine.

Legalizacija podebljala gradsku kasu

Legalizacija je povećala i rast prihoda u gradskom proračunu što se tiče komunalnih doprinosa u odnosu na lani. Lani je prihodovano 2,3 milijuna kuna, a ove godine već gotovo 7 milijuna. Prihod od naknade za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru lani je bio nešto veći od pola milijuna kuna, a od početka godine do 30. lipnja nešto manji od 1,7 milijuna kn. (V. HABEREITER)


Podijeli: Facebook Twiter