Pomoćnici u nastavi u razrede ulaze tek u listopadu

Ilustracija (Stojanka Lesički/CROPIX)
Ilustracija (Stojanka Lesički/CROPIX)

Samo su tri županije od njih 20 prošle na natječaju Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta, koje je u travnju uputilo Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga za osiguranje pomoćnika učenicima s teškoćama u osnovnoškolskim i srednjoškolskim obrazovnim ustanovama. Uz Krapinsko-zagorsku i Primorsko-goransku, pozitivnu ocjenu dobio je i projekt Istarske županije naslovljen "Školovanje bez diskriminacije - ulog u tolerantno društvo", u koji su uključene 34 škole, i osnovne i srednje, u kojima će biti zaposleno 65 pomoćnika u nastavi za 74 učenika s teškoćama.

Na popisu nisu pulske osnovne škole jer se Grad Pula kao njihov osnivač jedini od svih istarskih gradova kandidirao posebno, a još uvijek čekaju zeleno svjetlo od Ministarstva za projekt koji se većim dijelom treba financirati iz europskih fondova. Projektni prijedlog Grada Pule je ispunio minimalni bodovni prag za prelazak u daljnju fazu, onu provjere prihvatljivosti, četvrtu od ukupno pet faza. Ukoliko Ministarstvo donese odluku o financiranju, u pulskim će osnovnim školama zaposliti 28 asistenata za djecu s poteškoćama.

Rad na određeno, s nepunim radnim vremenom

Iako je nastava već ušla u drugi tjedan, ni u ostalim istarskim školama još nema pomoćnika u nastavi izabranih putem županijskog natječaja. Kako saznajemo od nadležne županijske pročelnice Patricije Smoljan, čeka se potpisivanje ugovora o financiranju s Ministarstvom, a tek nakon toga može početi edukacija pomoćnika kako bi ih se pripremilo za rad s djecom s poteškoćama. Ako edukacija starta do kraja ovog tjedna, kako je planirano, u razred bi pomoćnici mogli najranije tek početkom listopada, dakle gotovo mjesec dana nakon početka škole.

- Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta još provode zadnje korake provjere prihvatljivosti projektnih prijedloga koji su kvalitetom prijave odabrani kao najbolji te će sukladno tome biti financirani. Projektni prijedlog Istarske županije nalazi se među odabranim projektnim prijedlozima. S obzirom da ugovor o financiranju još nije potpisan, detaljnije predstavljanje aktivnosti u ovom trenutku nije moguće, odgovorila nam je Smoljan. Dodaje da će po zaključivanju ugovora biti organizirana prezentacija projekta.

Prilikom zapošljavanja pomoćnika osnovni uvjeti bili su završena najmanje četverogodišnja srednja škola te prijava u evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a prednost se imale osobe s iskustvom u neposrednom radu s djecom. Ugovor o radu se zaključuje na određeno, na deset mjeseci, s nepunim radnim vremenom, ovisno o potrebama pojedinih škola.

Ministarstvo osiguralo oko 45 milijuna kuna

Pomoćnici će biti plaćeni po satu 25 kuna, a uz to će imati pravo na novčanu naknadu za prijevoz u visini do 400 kuna mjesečno. Kako se navodi u opisu poslova, osnovna je zadaća pomoćnika pružanje neposredne podrške u razredu učenicima s teškoćama, pomoć u uključivanju u razredni kolektiv, savladavanje socijalno-psiholoških prepreka i nastavnih sadržaja. Odabrani kandidati su u obvezi prije sklapanja ugovora o radu sa školama proći program edukacije u trajanju od minimalno 20 sati. Projekt koji financira EU uključuje i obavezu provedbe informativno-promidžbenih aktivnosti radi senzibiliziranja javnosti prema potrebama učenika s teškoćama.

Ministarstvo obrazovanja u priopćenju napominje da će problem pomoćnika u nastavi sustavno biti riješen te da su osigurali dodatna sredstva za ovu školsku godinu za njihovo zapošljavanje u iznosu od 44,7 milijuna kuna. Do kraja godine u sklopu izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama regulirat će pitanje pomoćnika u nastavi te objaviti pravilnik koji definira kriterije za njihovo angažiranje. Ministarstvo najavljuje da će voditi sustavnu evidenciju učenika s teškoćama i njihovih potreba za pomoćnicima te definirati način edukacije pomoćnika.

Sustav i način financiranja pomoćnika u nastavi trebalo je već odavno urediti, a ne da učenici s poteškoćama koji imaju jednaka prava na školovanje kao i sva druga djeca, i dalje ne znaju kada će moći kvalitetno pratiti nastavu uz odgovarajuću pomoć. (Maša JERIN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter