Odzvonilo lažnim ponudama akvizitera telekom usluga

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti napokon je uvažila zahtjeve tisuća oštećenih građana koji su potpisivanjem nepreciznih zahtjeva za korištenje usluge mobilnih i fiksnih telefonskih usluga, interneta ili IP televizije dobili znatno veće račune nego što su to očekivali. Krajem tjedna stupa na snagu odredba HAKOM-ovog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga o obvezi navođenja osnovnih cijena i svih pripadajućih naknada na samom zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa za uslugu i tarifu koju je korisnik odabrao, prema važećem cjeniku operatora s kojim korisnik želi zasnovati pretplatnički odnos.

Korisnik ne zna

"Riječ je o pravilniku koji je stupio na snagu 1. svibnja. Odredba o cijenama koje se moraju navesti na zahtjevu o sklapanju ugovora stupa sada na snagu jer je operatorima bio dopušten rok za prilagodbu," objašnjava telekomunikacijski stručnjak Đuro Lubura, te kaže: "Korisnici u velikom broju slučajeva nisu upoznati sa činjenicom da je samo podnošenje zahtjeva ujedno i sklapanje ugovora u trenutku kada ga operator prihvati. A sada u tom zahtjevu trebaju biti navedene točne cijene usluge."

Velik broj nesporazuma između telekom operatora nastao je, prema mišljenju našeg sugovornika, zbog neprofesionalnog ponašanja akvizitera, koji u želji za što boljom zaradom usluge predstavljaju jeftinijima nego što one doista jesu.

"Novim pravilima izbjegava se da prodajni predstavnici, posebice oni koji uslugu nude preko telefona, u trgovačkim centrima ili obilaskom kuća, navode kupce na korisnicima nude niže cijene samo kako bi ih naveli da potpišu zahtjev. Sada će se znati koliko košta tarifa, koja je opcija u paketu i koja je konačna cijena. Prodajni predstavnici rade na proviziju i jasno je zašto tako rade," kaže Đuro Lubura.

Korak dalje

Kako naglašavaju u HAKOM-u, na ovaj način će svi korisnici, bez provjere cjenika, na samom Zahtjevu biti upućeni u sve fiksne mjesečne troškove usluge i tarifnog modela koje će plaćati na mjesečnom računu, prije stavljanja svojeg potpisa kojim potvrđuju da su upoznati s općim uvjetima poslovanja, uvjetima korištenja izabranog tarifnog modela ili paketa te cijenom. HAKOM se nada izbjeći situacije u kojima su korisnici bili iznenađeni ukupnim troškom na mjesečnom računu.

Ipak, u HAKOM-u naglašavaju da se primjena nove mjere može prihvatiti kao korak dalje u zaštiti prava korisnika, ali se ne bi trebala shvatiti na način da više nije potrebno podrobno proučiti što korisnik potpisuje. Potpisani zahtjev od strane korisnika smatra se sastavnim dijelom ugovora između operatora i korisnika, te korisnik potpisom na zahtjevu, koji predstavlja ugovor, potvrđuje da je upoznat sa svime i da ih u cijelosti prihvaća.

Najveći učinak ove mjere očekuje se pri prodaji elektroničkih komunikacijskih usluga izvan poslovnih prostora operatora ili takozvanoj prodaji "od vrata do vrata", gdje su i uočeni najveći problemi u jasnom i nedvosmislenom predočavanju troška usluge za korisnike, napominju u HAKOM-u.

"Za te probleme zna se već dugo i mogli su se prije riješiti. Ali, zakonodavac je dao Hakomu da problem rješi pravilnikom i njegova važna odredba o isticanju cijene vrijedi od petka," naglašava telekomunikacijski stručnjak Đuro Lubura. (D. GRAKALIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter