Niskotarifne kompanije adut pulske zračne luke

Niskotarifne aviokompanije adut su pulske zračne luke (Manuel ANGELINI)
Niskotarifne aviokompanije adut su pulske zračne luke (Manuel ANGELINI)

Pulska zračna luka slijedi pozitivan trend rasta broja putnika te do kraja ove godine planira ostvarenje 10 posto više gostiju. Ove sezone iz Pule se može putovati u 15 zemalja i čak 39 gradova.

Od početka godine do 9. rujna kroz pulsku zračnu luku prošla su ukupno 321.322 putnika, što je za 6,1 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. U prvih devet dana rujna u Pulu su sletjela 13.322, a odletjelo je 13.778 putnika, što je za rekordnih 40 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.

U Pulu je sletjelo najviše Rusa, čak 104.200, slijedi Ujedinjeno Kraljevstvo s 54.200 putnika, Njemačka s 33.992 putnika, Francuska s 26.774 putnika, Norveška sa 17.879 putnika, Nizozemska s 13.528 putnika, Ukrajina s 13.231 putnikom te Belgija s 13.158 putnika. Na začelju su Španjolska, Finska i Švedska odakle je došlo 5.996, 3.598 i 3.041 putnik.

U ovoj godini uspostavljeno je nekoliko novih redovnih niskotarifnih linija. O tome, ali i o drugim bitnim poslovnim uspjesima razgovarali smo s Brunom Rogovićem koji nam je rekao da je to samo početak ostvarivanja jako bitnog cilja - dohvata rekordne 1987. godine.

- S Ryanairom se iz Pule leti za Pariz i za Oslo s dvije rotacije tjedno. Kompanija Jet2com povezuje Manchester i Pulu jednom tjedno. Blue One povezuje Pulu i Helsinki dvaput tjedno, Lufthansa povezuje München i Pulu jedanput tjedno, a Jat iz Beograda leti dva puta tjedno. I ove godine rusko je tržište najzastupljenije, a do sada ostvaruje 30 posto cjelokupnog prometa uz porast od 3,7 posto u odnosu na lani.

Slijedi Ujedinjeno Kraljevstvo s 18 posto cjelokupnog prometa s oko dva posto povećanja. Njemačka predstavlja 11 posto cjelokupnog prometa uz 15-postotno povećanje. Slijedi Francuska s devet i Norveška sa sedam posto uz neznatno povećanje, ističe Rogović.

Plod je to, dakako, dobro organiziranog promotivnog rada i drugih tržišnih aktivnosti koje Zračna luka Pula provodi tijekom cijele godine, napose zimi. Rogović ističe da zbog toga kreću u osvajanje novih tržišta.

- Najveći uspjeh postignut je s Jet2com koji pored postojeće linije za Manchester uvodi još po jednu liniju za Newcastle, Leeds i Glasgow. S Ryanairom se također pregovara za još jednu novu destinaciju. Lufthansa je imala dobru popunjenost ove sezone s letom iz Münchena pa se pregovara za veću frekventnost odnosno novu liniju. Isto vrijedi s linijom iz Beograda gdje se pregovara o mogućnosti odvijanja prometa i tijekom zimskog razdoblja.

Također su u tijeku razgovori s jednom baltičkom kompanijom s mogućim letovima iz Estonije, Latvije i Litve. S jednom novom avio-kompanijom iz Poljske ugovaraju se mogući letovi iz te destinacije. Dosadašnja suradnja s Istarskom županijom, a pogotovo s Istarskom turističkom zajednicom, u posljednje se vrijeme intenzivirala, što za Zračnu luku Pula predstavlja veliki adut u pregovorima s niskobudžetnim kompanijama, kaže Rogović.
 
Danas pulska zračna luka može lako prihvaćati velike zrakoplove poput Boeinga 747 ili Iljushina 86. Zahvaljujući pogodnim klimatskim i tehničkim uvjetima Pula je alternativni aerodrom za mnoge susjedne države poput Slovenije ili Italije, a danas ima poseban interes u tzv. Jet Set putnicima koji lete privatnim ili unajmljenim zrakoplovima kako bi uživali u posebnim čarima Pule i Istre, kaže Rogović.

U prošloj godini pulska zračna luka imala je 10 posto više putnika nego u 2010. Zabilježen je rast od više od 30 posto u niskobudžetnim letovima. Uspostavljene su i direktne linije s destinacijama poput Helsinkija putem Blue1 i Charleroija/Bruxelles putem Ryanaira. Rast potvrđuje i činjenica da je od 2004. do 2011. godine promet udvostručen, tvrdi Rogović. (Piše Cristian Bruno GALIĆ)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU

 

 


Podijeli: Facebook Twiter