M. Kraljević: U Hrvatsku se dolazi zbog - Hrvatske

Park Plaza Belvedere kao jedan od najsnažnijih aduta Arenaturista (D. ŠTIFANIĆ)
Park Plaza Belvedere kao jedan od najsnažnijih aduta Arenaturista (D. ŠTIFANIĆ)

Srpanjska slaba popunjenost boljka je koja je zadesila čitavu Istru, a u čitavoj priči najbolje je prošla Pula, kao najveći istarski grad. Ona je zahvaljujući aviogostima uspjela prvih 15 dana srpnja ostati na najnižem minusu u odnosu na druge istarske destinacije.

To može zahvaliti i dobroj popunjenosti najvećih hotela koji posluju u sklopu pulske turističke tvrtke Arenaturist. O tome kako ocjenjuju dosadašnji tijek sezone u svojoj tvrtki, ali i Istri, razgovarali smo s dugogodišnjom turističkom djelatnicom te direktoricom prodaje i marketinga u Arenaturistu Manuelom Kraljević.

- Kakva je ovogodišnja sezona u Arenaturistu?

- Uglavnom dijelimo vrlo slične ili u nijansama različite postotke popunjenosti kao i druge destinacije u Istri. Kalendar godišnjih odmora se ove godine tako posložio da smo prvih šest mjeseci poslovali u plusu. Naime, naša je kompanija u obje destinacije u Puli i Medulinu ostvarila 12 posto više noćenja u prvih šest mjeseci. Moramo uzeti u obzir da smo cijeli taj period poslovali bez jednog hotela koji je bio u obnovi. Riječ je o hotelu Park Plaza Belvedere s 427 soba koji je mogao dodatno pridonijeti tim brojkama, jer je otvoren tek 15. lipnja. Izuzetno smo zadovoljni rezultatima.

- Kako su popunjeni vaši hoteli i apartmanska naselja?

- Kada su u pitanju čvrsti objekti, utjecaj srpanjske rupe nije značajan. Ono je skoro neprimjetno, te do kraja srpnja i ne bi trebalo biti razlike u odnosu na lani. Kada je Arenaturist u pitanju, okrenuli smo se prema čarterima i avio-gostima, posebno iz Velike Britanije i Skandinavije od kuda bilježimo velike poraste u svibnju, lipnju i srpnju. Ono što nedostaje u hotelima ove godine, kako u Arenaturistu, tako i kod drugih hotelijera, su gosti iz Rusije i Ukrajine. Znamo da se lani ta brojka prepolovila, a nažalost ove smo godine već krenuli s 20-ak posto minusa u lipnju, da bi danas bili na skoro 50 posto manje gostiju u odnosu na lani.

- Je li povratak Grčke također krivac za srpanjsku rupu?

- Naravno. Ona je sigurno pridonijela ovim brojkama s njemačkog i nizozemskog tržišta. Tu govorimo o Nizozemskoj i sjevernoj Njemačkoj gdje turisti tradicionalno na godišnji odmor idu avionom. To su tržišta koja su možda tradicionalnije vezana za čartere ili niskotarifne avioprijevoznike. A nama to u Istri još uvijek fali dok je Dalmacija puno bolje pokrivena, i Zadar i Split, a posebno Dubrovnik.

Grčkoj je nemoguće konkurirati jer nemamo dobrih zračnih veza. Tu nam konkuriraju cjenovno atraktivni "all inclusive" paketi koji uključuju smještaj i let. Turisti, dakle, ne kupuju destinaciju, već paket koji im cjenovno odgovara. Dok gost koji dolazi u Hrvatsku, dolazi prvenstveno radi destinacije - Hrvatske. Tradicionalni gost hrvatske obale je gost koji uživa u gostoprimstvu i toplini naših ljudi, fenomenalnoj gastronomiji, zdravoj i ekološkoj hrani bez potrebe dodatnih provjera ili deklaracija i naravno netaknutoj prirodi. (B. BAN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter