Jadrejčić: Ukidanje teretnog prometa loše za Istru

Klaudio Jadrejčić, glavni povjerenik Sindikata željezničara Hrvatske za Istru (D. ŠTIFANIĆ)
Klaudio Jadrejčić, glavni povjerenik Sindikata željezničara Hrvatske za Istru (D. ŠTIFANIĆ)

Od idućeg ponedjeljka, 8. travnja, prema odluci HŽ Carga, na istarskim se željezničkim prugama ukida apsolutno sav javni teretni prijevoz.

Klaudio Jadrejčić, glavni povjerenik Sindikata željezničara Hrvatske za Istru, tim je povodom uputio otvoreno pismo istarskom županu i županijskoj vlasti koje smatra suodgovornima za situaciju na istarskim prugama. O čemu je zapravo riječ, upitali smo Jadrejčića.

- Iz HŽ Carga došla je uputa o tzv. transportnom ograničenju za sve zemlje, za sve vrste pošiljka i sve vrste vagona. Naravno, to ne znači da mi nemamo dovoljno tereta, mi itekako imamo što za raditi, a i ljudstvo smo sveli na minimum. Kao razlog ukidanja teretnog prijevoza navodi se restrukturiranje. No valjalo bi pogledati kakvu racionalizaciju radi baš Uprava HŽ. Jedna strana živi na visokoj nozi, a radnicima se imputira da su višak jer nema posla.

- Što će ukidanje teretnog prijevoza značiti za radnike na istarskim željeznicama, kao i za istarsko gospodarstvo?

- Za gospodarstvo Istre to je vrlo loše. Cjelokupni prijevoz koji se dosad odvijao željeznicom morat će se prebaciti na ceste. Poduzećima koja sada koriste željeznicu cestovni promet možda neće financijski odgovarati pa će biti prisiljeni zatvoriti svoje pogone.

U svakom slučaju, otežat će im se poslovanje, kao i za njih vezanim obrtnicima. Što se tiče ljudi, još nije došla nikakva konkretna ponuda, već samo smo obaviješteni da će radnici, a radi se o njih 40-tak, biti raspoređeni na poslove na riječkoj pruzi. To pak znači da će morati ići raditi bilo gdje na riječkom području ili području Gorskog kotara, u Šapjane, Bakar, bilo gdje.

- Zbog čega je do toga došlo?

- Aktualna vlast u Istri u proteklih 20 godina nije prstom maknula za istarske pruge, iako smo im se puno puta obraćali, pa i za vozni red putničkog prijevoza. Svaka županija može utjecati na Vladu, na poduzeće. Situacija s istarskom željeznicom je posebna jer mi smo odvojeni od ostalih hrvatskih pruga. Nekad smo bili pod Ljubljanom, a u 20 godina koliko smo "pod Zagrebom" kvalitetom i uslugama smo išli sto godina unazad. (V. KAPELOTO)

CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD ČETVRTKA.

 


Podijeli: Facebook Twiter