Greškom ovršen i dalje ne može do svog novca

(D.ŠTIFANIĆ)
(D.ŠTIFANIĆ)

Puljanin Marinko Maričić je na svojoj koži proteklih dana iskusio svu gorčinu zamjene identiteta. Dogodilo se da je Općinski sud Zlataru naložio ovrhu po računu Marinka Maričića iz Stubičkih Toplica, ali je u zahtjevu upućenom Fini naveden OIB od njegovog imenjaka i prezimenjaka iz Pule. Što se dogodilo nesretnom Puljaninu?

Ispričao je da se šokirao kada je prije nekoliko dana htio podignuti novac sa svog tekućeg računa jer je tada saznao da mu je račun blokiran. Uputio se u pulsku Finu da dozna o čemu se radi s obzirom da nije imao saznanja da je ikome dužan.

A tamo je doživio novi šok. Umjesto da dobije uvid u spis prema kojem su ga ovršili dobio je riječi omalovažavanja od djelatnika Fine koji su mu govorili da slučajeva poput njegovog bilježe bezbroj i to svaki dan te ga uputili da se iz Pule obrati Vodovodu i Sudu u Zagorju!

Maričić kaže da su ga htjeli izbaciti iz Fine, a jedino što je uspio dobiti od njih je mali samoljepivi žuti papirić na kojem je djelatnica Fine kemijskom ispisala "Općinski sud u Zlataru, Trg Slobode 14/a, 49250, POVRV - 30/11-31".

Rekao nam je da je odmah shvatio da s time nema ništa i da je očito ovršen greškom, ali da nikako ne razumje bahato ponašanje u Fini čiji djelatnici ne daju na uvid rješenje o ovrsi. "Kako će ostali nedužni građani saznati gdje je greška i što prije ispraviti pogrešna rješenja institucija ako do dokumenata ne mogu doći", upitao se Maričić.

Iz ureda Uprave Fine su nam nakon nekoliko dana čekanja poručili kako prema svim zakonskim i podzakonskim propisima ne postoji obveza Fine da obavještava ovršenika o tome da je u tijeku provedba ovrhe na njegovim novčanim računima, osim iznimno u slučaju izravne naplate. Stoga iz Fine prebacuju krivnju na banku koja je po njima bila dužna obavijestiti ovršenika da su mu određena sredstva na računu zaplijenjena. Što se tiče toga da ovršenik nije dobio nikakvu informaciju od pulske Fine, kada ju je zatražio, iz Uprave te financijske institucije odgovaraju da su dužni dati ovršeniku usmenu informaciju bez naknade.

- Dužni smo mu dati podatak o vrsti osnove za plaćanje po kojoj je blokiran, poslovni broj osnove za plaćanje, podatke o ovrhovoditelju te tijelu koje je donijelo osnovu za plaćanje. Međutim, ako ovršenik želi pisanu specifikaciju iste može dobiti temeljem pisanog zahtjeva, ali uz plaćanje propisane naknade, zaključili su iz ureda Uprave.

Međutim, Marinko Maričić napominje kako mu u Fini uopće nisu ponudili pisanu specifikaciju uz plaćanje naknade.

"Zbog toga jer me sud zamijenio s drugom osobom, a Fina ni nakon osam dana nije oblokirala račun tužit ću te dvije institucije. Od čega da ja sada živim kada mi je nedužnome blokiran račun, a pitam se kako se u takvoj situaciji snalaze stari i nemoćni", zaključio je Maričić. (Paolo GREGOROVIĆ)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU

 


Podijeli: Facebook Twiter