Gabelica o Ipsilonu: Nitko ne zna kad počinju radovi

David Gabelica (M. MIJOŠEK)
David Gabelica (M. MIJOŠEK)

Postupak pred odgovarajućim tijelima Europske komisije za zaštitu tržišnog natjecanja toliko je zakomplicirao rok nastavka radova na dupliranju trase Istarskog ipsilona od Rogovići do tunela Učka da se više nitko ne usuđuje precizno reći kada će radovi započeti.

O tome kako se odvija ovaj složen birokratski postupak razgovarali smo s Davidom Gabelicom, predsjednikom Uprave Bina-Istre, koncesionara Ipsilona.

- Prošla su četiri mjeseca, a nitko se ne osuđuje reći kada će završiti postupak. Imate li saznanja kada će stići mišljenje Komisije o modelu državnog sufinanciranja gradnje Ipsilona?

- Rok od 60 dana po postupku kreće od trenutka kada stigne sva dokumentacija koju traže nadležna tijela. Poznato je da smo mi spremni za početak radova, da smo dogovorili kreditiranje s međunarodnim konzorcijem banaka, da imamo građevinske dozvole i da je na trasi otkupljeno 70 posto zemljišta. Početak radova, međutim, ovisi o završetku postupaka u Komisiji. Mi i dalje ostajemo na zadnjem zadanom roku, a to je jesen ove godine, ali taj rok sada ne zavisi o nama.

- Na web portalu Glasa Istre čitatelji često pišu da je koncesijski ugovor kolonijalan i da po njemu profitira samo francuska strana. Kakva je glede toga praksa u svjetskoj cestogradnji?

- I koncesionari autoceste od Zagreba do Macelja dobivaju godišnju nadoknadu iz državnog proračuna kao i mi. Rješenje je pronađeno u jednoj varijanti javno-privatnog partnerstva, prema kojoj graditelji financiraju izgradnju i potom dobivaju fiksnu godišnju nadoknadu od države, koja pak naplaćuje cestarinu i preuzima rizik od mogućeg pada prometa.

- Hoće li na gradilištima raditi tisuću radnika i može li gradnja Ipsilona, kako stalno najavljuju političari, pokrenuti istarsko gospodarstvo?

- U dosadašnjoj gradnji, kada se istovremeno radilo na više gradilišta, znalo je biti zaposleno i do tisuću radnika, a kada se uzmu u obzir i oni koju proizvode opremu - i više od tog broja. Uz multiplikativni utjecaj na turizam, prijevoz ljudi i tereta, izgradnja Ipsilona utječe na povećanje proizvodnje u Holcimu, te na prijevoznike i druge uslužne djelatnosti koji se angažiraju tijekom gradnje. (A. POKRAJAC)

CIJELI RAZGOVOR ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter