Drazej: Rampe se nisu spustile,vlak je srećom stao na vrijeme


Na željezničkom prijelazu Drazej (Draželj) nadomak željezničke postaje Pazin u subotu oko 18 sati željezničke se rampe nisu spustile, dojavio nam je čitatelj koji je automobilom naišao pred prijelazu.

Upravo u to vrijeme stizao je vlak koji se kretao na relaciji Pula-Pazin, ali je strojovođa stigao zaustaviti kompoziciju desetak metara prije samo križanja s cestom Pazin-Gračišće, pa je izbjegnut veći incident ili nesreća.

Nakon minutu, dvije iščekivanja rampe su se konačno spustile, pa je vlak produžio prema postaji, a zatim se po podizanju rampi cestovni promet nesmetano nastavio. Kako je moguće da dolazi do ovakvih propusta koje mogu uzrokovati tragične nesreće i što je s modernizacijom ovog frekventnog prijelaza pitali smo HŽ Infrastrukturu.

"Navedeni željezničko-cestovni prijelaz osiguran je po svim pozitivnim propisima HŽI te u skladu sa zakonom. Radi se konkretno o osiguranju mehaničkim branicima s predzvonjenjem, a regulira se iz kolodvora Pazin", kaže šef korporativnih komunikacija HŽ Infrastruktura Ivan Kartelo. "U tijeku su radovi na automatizaciji spomenutog željezničko-cestovnog prijelaza nakon čega će se regulirati automatski uz svjetlosno zvučnu signalizaciju. Radovi bi trebali biti završeni do kraja 2015. godine."

- Ovom bismo prigodom još jednom pozvali sve sudionike u cestovnom prometu da kod prelaska pruge povećaju razinu opreza, te da se bez obzira na razinu osiguranja zaustave prije željezničko-cestovnog prijelaza i da nastave vožnju tek kad su sigurni da ni s jedne strane ne nailazi tračničko vozilo, poručuju iz HŽ Infrastrukture.

Zanimalo nas je također kako je strojovođi u navedenoj situaciji dojavljeno da treba zaustaviti vlak. "U slučaju kvara na željezničko-cestovnom prijelazu, u kolodvoru koji prethodi tom prijelazu strojovođa dobiva pisani nalog o kvaru, nakon čega prije dolaska na prijelaz treba zaustaviti vlak", odgovorila nam je Sunčana Kobelja iz HŽ Putnički prijevoz. Doduše, budući se rampa ipak spustila, samo sa zakašnjenjem, čini se da je u ovom slučaju kumovao ljudski faktor. Nadajmo se da će automatski branici koji se grade biti pouzdaniji. (A. DAGOSTIN)


Podijeli: Facebook Twiter