Do 2016. gradski autobusi vozit će na prirodni plin

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Gradonačelnik Boris Miletić donio je odluku da se osnuje radni tim za provedbu projekta izgradnje punionice stlačenog prirodnog plina i nabave autobusa na prirodni plin u javnom gradskom prijevozu. Ideja o nabavi autobusa koji će voziti na plin nije nova, spominje se već nekoliko godina, a dobra iskustva iz Zagreba i Rijeke koji su plinofikaciju prirodnim plinom iskoristili za ekološki prihvatljiviji energent i u gradskom prijevozu, svakako su dobra podloga za realizaciju ovakvog projekta i u Puli.

Javna punionica

Pogotovo što iduće godine u Plinari prestaje s radom pogon za distribuciju gradskog plina, odnosno, cijela Pula bit će u cijelosti plinoficirana i koristit će prirodni plin. Na mjestu dosadašnjeg pogona gradskog plina izgradila bi se, stoga, punionica, a u dogledno vrijeme i svojevrsna "remiza" Pulaprometa.

Radni tim koji će odlučivati o daljnjem tijeku ovog projekta vodit će Minja Savović, voditeljica Odsjeka za energetsku učinkovitost gradskog Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu. Uz nju će biti i članovi tima Adela Leko i Mane Šolaja iz gradskih odjela, Dean Kocijančić i Klaudio Grgorinić iz Plinare, te Igor Škatar i Darko Radetić iz Pulaprometa. Tim će trebati pripremiti provođenje programa kojim će se definirati faze realizacije, odnosno utvrditi lokaciju punionice i riješiti imovinsko-pravne odnose na zemljištu na kojem će se graditi. Kako se punionica namjerava graditi na mjestu dosadašnjeg pogona distribucije gradskog plina unutar Plinare, odnosno na gradskom zemljištu, ta bi stavka već trebala biti riješena.

- U 2015. godini gasi se postrojenje za distribuciju gradskog plina i na toj lokaciji će se izgraditi punionica stlačenog prirodnog plina (SPP). Punionica će biti javna, jer će se osim punjenja autobusa moći puniti i vozila građana, ali i turista koji sve više voze na ovaj energent. Nije ovo nikakva novost, samo primjenjujemo dobra iskustva iz Zagreba i Rijeke gdje je to već u praksi. Samim time Plinara povećava prihode, Pulapromet ostvaruje uštede, a maksimalno se radi na ekologiji, kaže direktor Plinare Dean Kocijančić i pojašnjava da bi punionica sigurno zaživjela na toj lokaciji, pogotovo zato što Hrvatske ceste uskoro namjeravaju širiti obilaznicu prema Velom Vrhu te u blizini namjeravaju izgraditi kružni tok.

Novih 20 autobusa

Inače, kilogram stlačenog prirodnog plina, što je nešto manje od kubika i pol, košta oko devet kuna. Direktor Plinare procjenjuje da bi sama izgradnja punionice mogla trajati šest mjeseci, a realno je, kaže Kocijančić, da počne s radom početkom 2016. godine jer prije toga treba ishodovati potrebne dozvole, izgraditi objekt te nabaviti nove autobuse.

Uz autobuse Pulaprometa te automobile, kako kaže direktor Plinare, Grad razmišlja i o tome da vozila komunalnih poduzeća prijeđu na prirodni plin. Pogotovo se to odnosi na ona komunalna poduzeća, poput Herculanee, koja u svom voznom parku imaju velik broj vozila. (Goran ROJNIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter