'Zeleni vlak' jedina željeznička veza Istre s Europom

'Zeleni vlak' plave boje na svojoj posljednjoj stanici - u Puli (Neven LAZAREVIĆ)
'Zeleni vlak' plave boje na svojoj posljednjoj stanici - u Puli (Neven LAZAREVIĆ)

Do konca kolovoza, i ove godine funkcionira jedina željeznička veza Istre sa Slovenijom, takozvani zeleni vlak, danas plave boje, koji iz Ljubljane kreće u 6.11 sati ujutro, a u Pulu, na more, stiže u 10.44 sati.

Dakle, četiri i pol sata ugodne vožnje istarskim i slovenskim krajolikom. Iz Pule vlak ponovno kreće u 17.58, a u Ljubljani je u 22.39 sati. Postaje na kojim vlak staje su Kanfanar, Sveti Petar u Šumi, Pazin, Lupoglav, Buzet, Rakitovec, Podgorje, Hrpelje-Kozina, Divača, Pivka, Postojna, Rakek, Logatec, Borovnica i Ljubljana. Na stranicama Slovenskih željeznica saznajemo cijene: jednosmjerna karta košta 25 eura (190 kuna), a povratna 30 eura (229 kuna).

- Ovu liniju najviše koriste Slovenci, ponešto i Nijemci. Uglavnom je riječ o jednodnevnim turistima koji odlaze na more, vikendašima, pojašnjava nam domaći kondukter Mladen Fornažar i dodaje da i ove godine ima dosta interesa putnika za ovom linijom. Prošetali smo se kompozicijom te porazgovarali s putnicima. Dobre volje za razgovor o putovanju vlakom bili su backpackeri iz Skandinavije te poveća skupina Slovenki.

- Našle smo se nas sedam žena iz Podgorja i smo rekle "gremo bez muških na izlet u Pulu", kazala nam je Marija Koren iz Podgorja, mjesta u slovenskoj Istri, tik uz granicu s Hrvatskom.

- Ovo je mercedes star 45 godina. Nekad je to bio najbolji vlak, ali sada to više ipak nije. Može postići brzinu od 120 kilometara na sat, ali na ovoj pruzi to nije moguće, pa vozimo maksimalno 90 na sat. Ima dva motora po 400 konjskih snaga, a može primiti najviše 98 putnika. Nekad je zeleni vlak vozio na relaciji Pula - Zagreb, ali tada su u pogonu bile tri garniture vlaka, pojasnio nam je slovenski strojovođa Milan Vatovec koji već gotovo 30 godina radi na željeznici.

Pitali smo ga što se promijenilo otad. "Promijenilo se to što je došla granica koja usporava i komplicira vožnju. Interesa ipak ima, jer je to jedina željeznička linija koja povezuje Sloveniju s Istrom", zaključio je Vatovec kojem društvo pravi hrvatski vlakovođa Drago Lajić. (Anđelo DAGOSTIN)

CIJELI TEKST ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter