U pulsku luku uplovljavali bi kruzeri duži od 300 metara

U Puli bi konačno mogli pristajati megakruzeri (Neven LAZAREVIĆ)
U Puli bi konačno mogli pristajati megakruzeri (Neven LAZAREVIĆ)

Gotovo 150 milijuna eura procijenjena je vrijednost izgradnje tri terminala, mola i ostalih popratnih objekata za kruzere u pulskoj luci, na rtu Guc, u bivšoj vojnoj zoni. U prvoj fazi, vrijednoj 90 milijuna eura, predviđena je izgradnja jednog terminala, 400 metara dugačkog mola, koji bi mostom bio povezan s kopnom. Naglasci su to iz Studije izvedivosti te analize troškova i koristi za izgradnju terminala za pomorski putnički promet, dokumenta koji su zajednički izradili talijanski V. T. P. Engineering i Pomorski fakultet u Rijeci, a prezentiran je jučer u Hrvatskoj gospodarskoj komori - Županijskoj komori Pula.

Studijom je predviđeno da se projekt financira s 50 posto bespovratnih sredstava iz EU-a, zatim dijelom iz državnog, županijskog i gradskog proračuna te kreditima. Ciklus ulaganja rastegnuo bi se na 15 godina. Predstavnik Istarske županije Valerio Drandić rekao je da se nada da je riječ o grešci u izračunu investicije te da je ona rađena na osnovi talijanskih cijena u građevinarstvu, koje su 20 do 30 posto više u odnosu na hrvatske. No, ekonomska analiza pokazuje da je projekt isplativ, bez obzira na visoku cijenu izgradnje, dok financijska pokazuje određene negativnosti.

Franco de Angeli iz venecijanske tvrtke V. T. P. Engineering istaknuo je da se u Europi lani okrenulo 40 milijardi eura u kruzingu, a dobit svake godine raste. Italija u tom turističkom segmentu, u kojem je na Apeninskom poluotoku zaposleno više od 100 tisuća ljudi, prednjači pred svima ostalima. Naglasio je da se taj stalni rast prometa odnosi i na Jadran, gdje egzistira samo jedna matična luka za kruzere, ona u Veneciji. No, Venecija, prema njegovim riječima, ima problem s velikim brodovima, s onima dužim od 300 metara, jer ih ne mogu prihvatiti. Iznio je podatak da se trenutno u svijetu grade 34 nova kruzera, od čega je njih 30 duže od 300 metara, pa je potreba za prihvatom takvih brodova na Jadranu velika.

Pula nije jedina koja se upustila u planiranje izgradnje terminala za kruzere. De Angeli je spomenuo i Trst "koji pokušava nešto", ali zapravo nemaju dovoljno mjesta u luci. Koparski minus, ako ga se uopće može tako nazvati, jest jaka trgovačka luka koja ima prednost pred drugim aktivnostima. Pula je, prema njegovim riječima, smještena na odličnoj poziciji, pogotovo zato što je otvorena prema istočnoj Europi, tržištu koje će tek rasti u kruzing turizmu. Ima i dobru infrastrukturu, kao što su autocesta i aerodrom, te je turistički atraktivna. (Bojan ŽIŽOVIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter