Je li "tona" jednako teška u Sloveniji i u Hrvatskoj?

Vlado Mrvoš i Senad Flego (G. ČALIĆ ŠVERKO)
Vlado Mrvoš i Senad Flego (G. ČALIĆ ŠVERKO)

"Nemamo ništa protiv da slovenske tvrtke rade na našem području, ali se oštro protivimo dvostrukim mjerilima koja se sad primjenjuju", istaknuo je predsjednik HNS-ovog ogranka Štrped Senad Flego na današnjoj konferenciji za novinare koju je buzetski HNS sazvao nakon što je Slovenija svom prijevozniku omogućila prijelaz teretnjacima preko Sočerge do Buzeta, usprkos zabrani koju je sama uvela.

Buzetski HNS, naglasio je Flego, u više je navrata na Gradskom vijeću aktualizirao problem zabrane prometovanja za teretna vozila teža od 7,5 tona preko graničnog prijelaza Sočerga, koji je slovenska strana ograničila prije osam godina i time usmjerila kamione veće nosivosti na granični prijelaz Kaštel. Ta je mjera pogodila buzetske i gospodarstvenike s drugih područja, jer su dotad od Buzeta do ulaza na slovenski autoput A1 kod Črnog Kala imali 25 kilometara, a posljednjih osam godina, otkad je mjera zabrane na snazi, do tog istog odredišta preko Kaštela treba im čak 70 kilometara.

- Ne treba naglašavati koliko su se time povećali troškovi poslovanja i nekonkurentnost naših prijevoznika. Buzet je tranzitni grad, pa velike štete zbog manjeg tranzita trpi i buzetsko gospodarstvo. Danas smo svjedoci da je promet za teretna vozila teža od 7,5 tona preko Sočerge omogućen, ali samo za jednog prijevoznika i to slovensku tvrtku CPK koja je angažirana na asfaltiranju prometnice u buzetskom naselju Franečići. Na osnovi podataka koje smo prikupili i podataka iznesenim u Glasu Istre, nesporno je da je slovenska tvrtka asfalt dobavljala u asfaltnoj bazi Senožeče u Sloveniji, te da je na osnovi posebne dozvole ishodovane od slovenskih vlasti dobila posebnu dozvolu za promet teretnih vozila ukupne nosivosti veće od 7,5 tona preko Sočerge i time skratila put transporta u jednom smjeru za čak 40 kilometara, istaknuo je Flego.

Predsjednik buzetskog HNS Vlatko Mrvoš upitao je da li je "tona" jednako teška u Sloveniji i u Hrvatskoj.

- Pozdravljamo ovakvu odluku ukoliko će Slovenija iste kriterije primjenjivati i za naše tvrtke kad zatraže takvu dozvolu i da će im biti omogućeno prometovanje tom istom dionicom pod istim uvjetima. Do potvrde slovenske strane o poštivanju istih kriterija, tražimo hitnu reakciju našeg resornog ministarstva da od Slovenije ishoduje iste uvjete za naše tvrtke. U suprotnom, tražit ćemo uvođenje zabrane prometovanja teretnih vozila ukupne nosivosti veće od 7,5 tona i to od graničnog prijelaza Sočerga do naselja Štrped, osim za lokalni prijevoz, istaknuo je Mrvoš.

Hrvatska je u EU, a politika tržišnog natjecanja EU-a osigurava ravnopravno i pošteno natjecanje tvrtki na europskom unutarnjem tržištu i ne dopušta diskriminaciju. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter