Seinfeld podloga za učenje studentima psihijatrije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Anthony Tobia, profesor psihijatrije na sveučilištu Rutgers u New Jerseyu, osmislio je alat za učenje "Psy-feld" temeljen na kultnoj seriji "Seinfeld", dizajniran kako bi u sklopu podučavanja pomogao studentima medicine da identificiraju i rasprave psihijatrijske poremećaje na temelju likova iz serije, piše Huffington Post.

Tobia je u intervjuu za Huffington Post istaknuo da je pomoću serije čija je posljednja epizoda prikazana prije 15 godina, na novi način uključio studente na predavanju te da je to izazavalo mnoge ozbiljne rasprave o patologiji. Naime, on upotrebljava neuroze likova iz serije u podučavanju studenata. Svakog ponedjeljka i četvrtka studenti treće i četvrte godine medicine obavezni su pogledati epizodu "Seinfelda" koji se emitira na TBS-u u 18 sati. Idući dan na jutarnjim predavanjima raspravljaju koji je oblik psihopatologije demonstriran u epizodi. Upravo je rasprava ono što je profesor Tobia, kako je sam istaknuo, imao na umu kada je stvorio alat za učenje "Psy-feld" 2009.

Iako nije službeni predmet, dio je treninga za studente. "Postoji veoma raznolika skupina osobina ličnosti koji su neprilagođeni na individualnoj razini", komentirao je Tobia likove u seriji.

"Kada su ti prijatelji zajedno, dinamika je takva da stvara zaplet kombinacijom Jerryjevih opsesivno kompulzivnih osobina, Kramerovih šizoidnih osobina, Elaininom nesposobnosti da ostvari smislenu vezu te egocentričnim Georgeom".

"Iako nije neobično za predavače na sveučilištu da upućuju na gledanje TV emisija ili filmova, zahtjev da 150 studenata gleda "Seinfelda" dvaput tjedno jest", rekao je Tobia. Tobia je kreirao bazu podataka svake pojedine epizode serije i napravio bilješke za predavanja.

"Svih 180 epizoda i gotovo svaki karakter u seriji može biti iskorišten za Psy-feld", rekao je. "Ništa u medicini ne može se u potpunosti naučiti bez iskustva u pravom životu. No gledanje na televiziji pomaže, a što je smiješnije, to se bolje da usvojiti", ustvrdio je Tom Draschil, jedan od vodećih na katedri za psihijatriju. Tobia upotrebljava sličan pristup u mjesečnom izboru studenata.

U predavaoni, studenti gledaju film poput "Farga" i "tweetaju" mišljenja o mogućim poremećajima likova. Razmišlja o tome da se uvede to da za vrijeme kada se serija prikazuje, studenti od doma, putem tweetera raspravljaju o karakterima iz serije. "Kako bi kirurg mogao nešto naučiti nešto iz filma ili serije, u njima moraju postojati operacije. Kako bi internist mogao naučiti iz filma ili serije, mora postojati prikaz bolesti. No, svaki film i serija prikazuju ljudsko ponašanje, stoga bi psihijatar trebao biti u mogućnosti da uči", ustvrdio je Tobia. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter