Jonathan - koliko hvalospjeva, toliko i sumnji

Dobar koncert pred 200-tinjak ljudi (Davor VUKOVIĆ)
Dobar koncert pred 200-tinjak ljudi (Davor VUKOVIĆ)

Kad je proljetos u eteru zaživio novi, jako dobar singl riječkog indie rock benda Jonathan "Heaven" kao prethodnica novog, drugog studijskog albuma, dijelom zbog aranžmana, ali ponajviše zbog vokalne interpretacije frontmena Zorana Badurine, zazvučao je na prvu kao novi singl planetarno poznatog indie benda The National.

Potvrda kvalitete

Iako slični komentari na društvenim mrežama vjerojatno beskrajno iritiraju članove ovog dobrog riječkog benda, kao i njihove fanove, tako vjerna paralela s dečkima iz Cincinnatija predvođenim Mattom Berningerom s jedne je strane potvrda kvalitete. Naime, "Heaven" je Jonathanova autonomna pjesma, njihovo vlastito nadahnuće i kreacija pod legitimnim, možda i nesvjesnim utjecajem vrhunskih svjetskih uzora.

S druge strane, međutim, takve usporedbe stvaraju priličan teret neoriginalnosti i manirizma koji ovaj sjajan gitaristički bend, a najviše zbog tekstova na engleskom jeziku, ali i mladalačkog outfita ne baš mlađahne postave, prate od stupanja na glazbenu scenu koncem 2013. i objave prvog velikog singl hita "Maggie", a pola godine kasnije i jako dobrog debitantskog albuma "Bliss".

Ta dihotomija u širem prijemu ovog benda, od hvalospjeva do osporavanja, prelama se dakako i na frontmenu, koji mnogima na sceni ima neophodan frontmenski gard i privlačnost, dok drugi (tu spada i potpisani novinar) smatraju da unatoč sugestivnoj pojavi i korektnom glasu ipak ne sustiže iznimno visoku i impresivnu gitarističku, ali i bas-bubanj kreativnu razinu, premda je jasno da ovog benda bez tog i takvog pjevača (i tekstopisca) zasigurno ne bi bilo.

A dobro je da ga ima, da postoji i da je sinoć u klubu Uljanik, nakon uspješnog prošlogodišnjeg zajedničkog božićnog nastupa s beogradskim Repetitorom, održao još jedan energičan koncert, izvevši 16 skladbi, među njima (pored "Heaven" u bisu) još dvije nove obećavajuće pjesme: brzu i moćnu "Who Lies To Whom?" koja će idućeg tjedna zaživjeti s pratećim videospotom, te plesnu "More Than This".

The Black Room

Ovaj put u ulozi headlinera, Jonathan su u Uljaniku nastupili pred najviše 200 ljudi, a kao predgrupa polusatnom je svirkom mladi riječki garažni/neopsihodelični rock sastav The Black Room koncertno predstavio materijal sa svog debi albuma "In This Town Lies A City", tako i njihovu najuspjeliju skladbu "Closer".

Uz iznimno bogatu izvođačku zvučnu sliku, Jonathan su uvjerljivo, gotovo savršeno uvježbano izveli gotovo sve pjesme s albuma "Bliss", kao i "Juvenile" i "Try To Get Even" s EP-a "Getting Closer Is Keeping Us Apart". Publika je najbolje prihvatila, očekivano, najkvalitetnije - "Maggie", "Communicate", "Pictures" i novu "Heaven", a odlične su primljene i "School" te u drugom i završnom bisu "Mama I'm Ready". I pored promišljenog imidža i scenskog nastupa, lijepo je vidjeti i doživjeti da članovi benda za svog nastupa toliko uživaju u izvedbi vlastitih pjesama, što je dodatni argument za palac gore Jonathanu. Iako im je svirka uživo gotovo zaštitni znak, album pred skorim izlaskom mogao bi biti novo bogato glazbeno putovanje. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter