Ameriku zanimaju naše autohtone sorte teran i malvazija

Albert Benvenuti: U Kini treba njihovim marketinškim stručnjacima prepustiti oblikovanje brenda i loga (Davor ŠIŠOVIĆ)
Albert Benvenuti: U Kini treba njihovim marketinškim stručnjacima prepustiti oblikovanje brenda i loga (Davor ŠIŠOVIĆ)

Zahvaljujući zlatnoj medalji i tituli "National trophy" za najbolje hrvatsko vino, koje je njezin muškat momjanski San Salvatore iz 2011. godine osvojio na lanjskom natjecanju International wine challenge u Londonu, vinarija Benvenuti iz Kaldira jedina je iz Hrvatske pozvana sudjelovati u radu četvrte konferencije Wine vision, koja je u prosincu održana u mjestu Santa Rosa u kalifornijskoj vinskoj regiji Sonoma County. Kaldirsku vinariju je na skupu u Kaliforniji predstavljao Albert Benvenuti, koji nam je po povratku iz Amerike rekao kako je biti pozvan na ovaj skup, zajedno sa stotinu najbolje ocijenjenih vinarija iz cijelog svijeta, izuzetna čast ne samo za njihovu vinariju, već i za istarsko i hrvatsko vinarstvo uopće.

Najznačajnija kalifornijska vinska regija

- Pozivnica poput ove uvrštava nas na listu najprestižnijih svjetskih vinarskih imena i širom nam otvara vrata najzahtjevnijih tržišta, kaže Albert Benvenuti, koji obiteljsku vinariju vodi zajedno s bratom Nikolom. Vina Benvenuti se izvoze u desetak zemalja svijeta, u SAD-u se distribuiraju na području Chicaga i Bostona, a boravak u Kaliforniji Albert Benvenuti iskoristio je i za pregovore s tamošnjim uvoznicima pa bi se uskoro vina iz ove vinarije mogla pojaviti i u Los Angelesu.

Skup u Sonomi, regiji u kojoj se nalazi 550 vinarija i koja je uz Napa Valley najznačajnija kalifornijska vinska regija, bio je zapravo kongres o aktualnim trendovima u svjetskom vinarstvu i u pratećim industrijama, od dizajna ambalaže do marketinga. Kroz 20-ak predavanja, prezentacija, panel-rasprava i radionica, vodeći svjetski vinski stručnjaci predstavljali su kremi svjetskog vinarstva globalni aktualni vinski trenutak, a u programu je bio i obilazak nekoliko poznatijih vinarija. Među predavanjima koje je pratio, Albert Benvenuti izdvaja ono o plasmanu vina na kinesko tržište.

- Čuli smo vrlo dragocjen savjet da ako želimo prodavati vina u Kini, moramo tamošnjim marketinškim stručnjacima prepustiti oblikovanje brenda i loga, jer dođete li samo sa svojim, bit ćete neprimijećeni, a mogu vas i kopirati, kaže Benvenuti. Zanimljivo je bilo i predavanje i trendovima u vinskoj ambalaži - staklena boca još je uvijek neprikosnovena, ali se pogotovo na američkom tržištu, vino sve više pojavljuje u tetrapaku, pa čak i u limenkama, i upravo limenoj ambalaži američki stručnjaci predviđaju odličnu komercijalnu budućnost.

Najveći porast zanimanja na svjetskom tržištu bilježe rose vina, čulo se na predavanjima. Predstavljeni su i rezultati istraživanja tržišta kojima se umjesto preobraćivanja na vino potrošača koji konzumiraju pivo ili žestoka alkoholna pića, prvi put pokušalo ispitati može li se za vino zainteresirati potrošače koji uopće ne piju alkohol, a rezultati su pokazali da se takav segment kupaca može zainteresirati za lagana svježa vina s dodatkom voćnih aroma, čime se kompenziraju sve nepopularnija gazirana bezalkoholna pića. (D. ŠIŠOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter