Alex Braun obilježio prvi dan festivala Dana komunikacija

Najposjećenije predavanje "čarobnjaka za kampanje" Alexa Brauna (D. ŠTIFANIĆ)
Najposjećenije predavanje "čarobnjaka za kampanje" Alexa Brauna (D. ŠTIFANIĆ)

Glavna zvijezda prvog dana otvorenog festivala Dani komunikacija u rovinjskom hotelu Lone nesumnjivo je bio Alex Braun, američki izborni strateg i mastermind predizborne kampanje Milanovićevog SDP-a.

Taj "čarobnjak za kampanje", kako ga je prozvao Forbes, čiji su klijenti bili nekadašnji britanski premijer Tony Blair, Hillary Clinton, kao nekoliko drugih šefova vlada i predsjednika diljem svijeta, posebno je privukao pažnju pune dvorane odgovarajući na pitanja je li Zoran Milanović slušao njegove savjete u njegovoj, pokazat će se, posljednjoj kampanji i čija je bila ideja da se njegova kampanja bazira na domoljublju, s obzirom da je domoljublje inače dio retorike desne političke opcije u Hrvatskoj.

Mahanje zastava

- Svaki kandidat sluša nekoga, barem u nekoj mjeri, i malo je onih koji ne žele slušati nikoga. Milanović je dobar čovjek, jako pametan, voli poslušati tuđe mišljenje o nečemu o čemu on razmišlja, ali na kraju odluke donosi samostalno. Mislim da mi nitko neće proturječiti ako kažem da su u to vrijeme radili neke dosta dobre stvari koje su rezultirale uspjehom, ali su bili očajni u načinu prezentiranja tih stvari u javnosti. Milanović je bio svjestan da mu u tome treba pomoć, tako da je slušao moje savjete u vezi komuniciranja s javnošću. I počeo je napredovati u tom pogledu, a ujedno je počeo i više slušati moje savjete kada je uvidio prve rezultate, kazao je Braun i nastavio: "Nije da smo komunicirali svako jutro o tome kakvu će košulju taj dan odjenuti ili slično, nego smo s vremena na vrijeme komunicirali uoči ključnih trenutaka njegove kampanje".

- A ideja da se domoljublje uvede u njihovu kampanju nije bila moja ideja. Čak naprotiv, nisam se slagao s mišljenjem da će to odigrati neku veliku ulogu u kampanji. Puno je medija, građana, pa čak i samih ljudi uključenih u kampanju govorilo da će Milanović zvuči puno domoljubnije nego ikad prije, no nisu dobili tadašnje izbore zbog mahanja zastavama, nego zato što su se usmjerili na političku stvarnost, na korupciju i ekonomsku situaciju u zemlji. Bilo im je važno, baš kao i građanima, da se otvore neka važna pitanja, rekao je Braun.

Jedan euro stvara sedam

Na pitanje koliko prati kandidate nakon angažmana u kampanjama, rekao je da se trudi pratiti kako napreduju.

- Proveo sam dosta vremena u Hrvatskoj i stvorio neka lijepa prijateljstva. Trudim se malo više pratiti što se događa u Hrvatskoj kroz medije, pratiti političku scenu, i moram priznati da aktualni političari ne rade dobro svoj posao. Radim po cijelom svijetu, ali nije da sad s kandidatima razmijenim brojeve privatnih mobitela pa da ostajemo u kontaktu, zaključio je Alex Braun.

S više od 2.200 sudionika, središnja manifestacija tržišnih komunikacija okupila je u Rovinju čak 40 posto više posjetitelja u odnosu na prošlu godinu, a tijekom tri dana festivala održat će se brojna predavanja, radionice i paneli pod vodstvom vrhunskih stručnjaka iz Hrvatske i svijeta.

- Svaki euro uložen u oglašavanje generira novih sedam eura za BDP, istaknula je novinarima direktorica festivala Dunja Ivana Ballon. Organizatori, HURA i IAB Hrvatska, ovogodišnje su festivalsko izdanje produljili na tri dana.

Vesselin Popov, direktor je razvoja Centra za psihometriju Sveučilišta u Cambridgeu, čiji model prevodi data podatke u precizne psiho-demografske profile koje koriste znanstvenici i korporacije, a odnedavno i političari. Za predavanja je kazao da je u prikupljanju tih podataka bitno imati pristanak ljudi.

- Dojam je da je, ipak, etičnost uvijek na najvećoj kušnji. Ljudi uglavnom daju pristanak za dugoročnu upotrebu podataka, a u međuvremenu se znaju i predomisliti, kazao je Popov.

Dani komunikacija u subotu u Rovinj dovode suosnivača portala The Pirate Bay Petera Sundea koji je zbog širenja piratskog sadržaja proveo pet mjeseci u zatvoru. On će održati predavanje o moći i odgovornosti u dijeljenju sadržaja u digitalnom svijetu. (Zoran ANGELESKI)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter