Urbane i socijalno obojene obrađene situacije


U grožnjanskoj galeriji Fonticus uz brojne je posjetitelje otvorena skupna izložba "Linija krize ili kriza crte", koju autor projekta i voditelj galerije Eugen Borkovsky ocjenjuje kao likovni događaj godine ističući da izložbu prate odlične reakcije publike i kritike. Predstavljeni su radovi autora iz Slovenije, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije, Njemačke, Makedonije, Srbije, Velike Britanije, SAD-a, Kanade i Hrvatske. Na izložbi je prisutno slikarstvo, crtež, grafika, skulptura, tu su i instalacije, keramika, video, fotografija i radovi u kombiniranim tehnikama.

Hrabri i drski komentari

Bila je to zadnja izložba ove godine u ovom prostoru a postav je otvoren kratkim osvrtom kustosa Borkovskog te je uslijedilo vodstvo po izložbi.

Borkovsky ističe da je polazna ideja bila je sastaviti kolektivnu izložbu s radovima koji obrađuju doživljaj, značenje, interpretaciju pojma linija/crta. Autori su bili opskrbljeni inicijalnim kustoskim tekstom te su im ponuđene moguće polaznice za tematiziranje teme. Od 87 ponuda, 78 apliciranih radova, selektirano je 62 autora. Kod selekcije prednost su imali radovi koji ga problematiziraju a ne samo ilustriraju, pa su autori različitih generacija u svojim radovima hrabro i drsko komentirali stanje današnjice.

Kako je objasnio Borkovsky, dio radova bavi se sažimanjem tokova događanja, uspoređivanjem energetskih sustava, odobravanjem, kritiziranjem, komentiranjem recentnog povijesnog trenutka. Pokazuje se da umjetnici često prije promišljanja filozofa, fizičara i teoretičara relevantno ocjenjuju vrijeme u kojem žive i rade. Neki umjetnici su usmjereni na pojavnost ili propitivanje osobne situacije ili stanja koja mogu biti različita u odnosu na uvriježeno.

Urbano i socijalno

Nekoliko autora se bavi eksperimentiranjem vizualnih pojavnosti oblika i boja. Za razliku od autora kojima se linija spontano dogodila, neki autori pojam prezentiraju jednostavno uporabom nekog oštrog likovnog materijala kojim (crtežom) oblikuju motiv. Posebnu grupu predstavljaju radovi koji se poigravaju ili obznanjuju moguće (pseudo)znanstvene spoznaje i obrađuju prikrivene sustave moći. Nekoliko autora bilježi ili čini biološko-ekološke eksperimentalne situacije unutar sadašnjosti. Arhitektura, kao motiv za istraživanje pojavnosti i uočljivosti linije, privlači nekoliko umjetnika

- Pokazuje se da su u projektu vizualno obrađene situacije najčešće urbane i socijalno obojene, zaključuje Borkovsky. (M. RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter