Reinterpretacija energije i ljudskog tijela

S otvorenja izložbe u Fonticusu
S otvorenja izložbe u Fonticusu

U gradskoj galeriji Fonticus proteklog je vikenda otvorena izložba Milana Marina "Vizualizirana stanja" i Alenke Viceljo "Hologrami tjelesnosti" uz plesni performance, koreografiju i izvedbu Siniše Bukinca.

- Prilazeći radovima Milana Marina ulazimo u područje reinterpretacije energija. Proces započinje na platnu, nanošenjem sloja sličnog žbuci. U ovom postavu nešto je naglašeniji značaj boje, a češće su one tople, ohlađene crnim ili sivim tonovima pozadine. Sve intervencije kao da su privremene, kao da mogu nestati ili se sublimirati u podlogu. Iako naglašeno slojevite, slike ovog ciklusa djeluju umjerenije, ali dramatičnije, kao da je načas zastao odlučnije promisliti koji biljeg ostaviti na podlozi. Iako ovi radovi ne pripadaju sasvim apstraktnom ekspresionizmu, nose i te odlike, kazao je Eugen Borkovsky.

Alenka Viceljo donosi dva niza djela. Prvu cjelinu predstavljaju ovalne ploče gdje na bijeloj podlozi nalazimo prikaze nagog ženskog tijela. Ove žene mogu biti muze, boginje, vještice ili obične djevojke. Uvijek su nage, bez srama, ponekad u meditaciji, a ponekad u pozi žene željne ljubavi.

"Drugu seriju čine kvadratni formati gdje, uz dominaciju plemenite kobalt plave boje, uočavamo isprepletena muška i ženska tijela u erotskom odnosu uz ponegdje pjesnički tekstualni zapis", naglašava Borkovsky.

- Obje serije prikazuju gole ljude, onakve kakvi oni zapravo jesu. Projektu se priključuje plesač, Siniša Bukinac, koji će živim nastupom zaokružiti ovo tematiziranje ljudskog tijela. Alenka Viceljo kreće od oblikovanja zemljane mase koja postaje slikarska podloga. Proces nastavlja crtačkim potezima na listovima gline, a kadrovi su do krajnjih mogućnosti ispunjeni motivom. Autorica problematizira tijelo koje govori o našem unutarnjem stanju ili glumi željeno. Figure su depersonalizirane, ali prepoznajemo karakter modela i stav autorice, ističe Borkovsky.

Alenka Viceljo rođena je u Ljubljani. Diplomirala je kiparstvo na ALU Ljubljana, u klasi Slavka Tihca. Svoje radove je predstavila na više od 60 samostalnih i na mnogobrojnim kolektivnim izložbama (Austrija, Hrvatska, Italija, Slovenija...). Sudjelovala je na više likovnih kolonija u domovini i inozemstvu. Radovi joj se nalaze u brojnim javnim ustanovama i privatnim zbirkama. Najviše stvara u porculanu, prije svega reljefe, ponekad obojane metalnim oksidima, kobaltom, zlatom, platinom i njihovim otopinama.

Milan Marin rođen je u Bosanskom Novom. Osnovnu i srednju školu je završio u Banja Luci. Diplomirao je povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Ljubljani i sudjelovao na brojnim samostalnim i skupnim izložbama. Za svoj rad dobio je više od pedeset značajnih međunarodnih nagrada i priznanja. Radovi mu se nalaze u mnogim privatnim i javnim zbirkama. Član je HDLU-a Istre, a živi i radi u Umagu. (V. BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter