Photodistorzija: Kazalište života Hrvoja Slovenca

Hrvoje Slovenc (u sredini) na otvorenju svoje izložbe u sklopu sedme Photodistorzije (Andi Bančić)
Hrvoje Slovenc (u sredini) na otvorenju svoje izložbe u sklopu sedme Photodistorzije (Andi Bančić)

U prostorijama porečkog Pučkog otvorenog učilišta otvorena je sedma Photodistorzija, fotografski bijenale koji se može razgledati do 19. prosinca. Prvi dio izložbe otvoren je u Maloj galeriji Pučkog otvorenog učilišta u Poreču, gdje su prema izboru Maše Bajc izloženi izabrani radovi kandidata koji su se javili na žirirani dio natječaja. U galeriji Zuccato samostalnom izložbom predstavio se Hrvoje Slovenc, a o njegovom radu govorila je povjesničarka umjetnosti Patricia Počanić.

Četiri poglavlja iz ciklusa "Marble Hill" (2010.-2013.) Hrvoja Slovenca počinju s pretpostavkom da je svaki prostor, pa tako i onaj svakodnevice, prvenstveno izvedbeni prostor. Predstavljeni radovi u prizemlju galerije dio su poglavlja "Home Theater" (2010.) iz ciklusa "Marble Hill" koji korištenjem fotografskog medija prikazuje svakodnevne, životne prostore u kojima žive protagonisti američke sadomazohističke scene.

"Proces fotografiranja za Slovenca je gotovo važniji od krajnjeg produkta – fotografije. Uloga fotografije, pa i svakog umjetničkog djela, je zaustaviti oko promatrača užurbanog života pred kojim stalno kolaju različite informacije i čiju je pažnju teško zaokupiti. Djela Hrvoja Slovenca tu funkciju uspijevaju u potpunosti ostvariti", kaže Počanić.

Na prvom katu galerije Zuccato izložene su fototapete Hrvoja Slovenca iz poglavlja "Portraits", također iz ciklusa "Marble Hill". Serija prikazuje umjetnikovu obitelj i prijatelje smještene u prostoru odigravanja intimnih svakodnevnih uloga – spavaćoj sobi.

"Prijatelji i obitelj prikazani su i u Hrvatskoj i u novom kontekstu SAD-a, ali ih veže distancirani pogled. Dok je u seriji 'Home Theater' bila prikazana pozornica, platforma za izvođenje životnih uloga našeg društvenog teatra, u seriji 'Portraits' prikazani su protagonisti/glumci tog 'kazališta'. Stvarni protagonisti života prikazani u stvarnim, vlastitim i intimnim prostorima ne mogu odigrati zadane uloge. Ne mogu biti prikazani zavodljivo, opušteno, erotski kao što to sugeriraju poze iz povijesti slikarstva. Iako su svi preduvjeti iz povijesti intimnog i zavodljivog prikazivanja postavljeni, poput zavodljive poze, spavaće sobe, kreveta i ogoljenog tijela, ne ostavljaju zavodljiv dojam. Baš u tom narativnom i formalnom postupku 'očuđenja' postaje jasna stvarna, raskrinkana dokumentaristička vrijednost ovih djela", kaže Počanić. (M. RADIĆ)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter