Marko Brajković i Antonia Čačić u Fonticusu

S otvaranja izložbe: u pozadini jedan od radova AntoniJe Čačić
S otvaranja izložbe: u pozadini jedan od radova AntoniJe Čačić

U grožnjanskoj Gradskoj galeriji Fonticus postavljene su dvije samostalne izložbe. Novosadski umjetnik Marko Brajković predstavlja se slikarskim radovima na kojima prikazuje zanosni, mistični Grožnjan, kao "Grožnjan za početnike". Zadranka Antonia Čačić publici predstavlja radove većeg formata i snažnog kolorita, lavirane površine s malo crteža, kojima problematizira portret. Njeni su radovi naslovljeni "U potrazi za izgubljenim stavom." Umjetnike i njihova ostvarenja nedavno je predstavio voditelj galerije Eugen Borkovsky.

- Nizom radova istaknutog ritma i kolora, izvedenim kombiniranom tehnikom - slikanjem, crtežima, kolažom i zapisima, Brajković nas poziva na nov doživljaj Grožnjana. Na podlogama nalazimo na preklapanje motiva, uslojavanje i ocrtavanje, a njegovo uporabljeno znakovlje chagallovski nas uvodi u naraciju kao na fresci ili stripu. Simbolični detalji u rasponu su od mističnih do sasvim običnih. Brajkovićeve nas slike mogu vratiti u prošlost, u nostalgiji za minulim, možda, boljim vremenima, kazao je voditelj galerije Fonticus Eugen Borkovsky.

Slike Antonije Čačić dio su projekta istraživanja forme i značenja, a oblike koje umjetnica želi postići nastaje iz razlivenih, dijelom slučajno nanesenih tonova magičnih boja, među kojima prevladava ružičasta. Razlivena boja tako formira lica. Borkovsky napominje da se Čačić služi slikarskim i crtačkim metodama, dodirujući ideje enformela, pri čemu je oblik podčinjen materiji.

- Svjedočimo osobnom doživljaju na rubu provokacije. Autorica vizualno interpretira javnu osobu, a pred nama su dva nivoa suočavanja - pojedinca koji se prepoznaje i promatrača koji tog prepoznaje tog pojedinca. Postajemo svjesni da se radi o portretnim prikazima aktualnog predsjednika države, što nalaže da preispitamo stav prema toj osobi, koji se može i ne mora preklapati s umjetničinim. U tom je kontekstu ciklus upozoravajući. Ova se izložba događa u intervalu između perioda takozvanog zrelog kapitalizma i njegovog raspada, a propitivanje smisla dužnosnika grubo nas osvješćuje, ističe, uz ostalo,  Borkovsky. (K. FLEGAR)

 


Podijeli: Facebook Twiter