Dragocjen prikaz barbanske povijesti novoga vijeka

Knjiga je predstavljena u Svečanoj dvorani "Tone Peruško" Filozofskog fakulteta Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

"Ja sam onaj autor koji nikada ne govori o svojoj knjizi, tu su recenzenti, brojni gosti", skromno je preksinoć u prepunoj Svečanoj dvorani "Tone Peruško" Filozofskog fakulteta Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli na predstavljanu svoje najnovije, devete po redu knjige "Barban i mletački Loredani. Život u pokretu, ljudi i događaji" rekao ugledni povjesničar prof. dr. sc. Slaven Bertoša. Stoga su o knjizi više govorili gosti. Kolegica povjesničarka, dr. sc. Iva Milovan Delić, u svom je izlaganju istaknula: "Obimna je to istraživačka studija koja u 14 poglavlja obrađuje razne teme barbanske i rakljanske novovjekovne prošlosti s poveznicom obitelji Loredan. Ovo je prva znanstvena autorska monografija o Barbansko-rakljanskom feudu u novom vijeku u kojoj je po prvi put objavljeno niz novih arhivskih dokumenata o prošlosti ovog zanimljivog dijela Istre."

Vladimir Torbica, pročelnik za kulturu Istarske županije, o knjizi je govorio iz pozicije "profesora povijesti koji još uvijek radi u porečkoj srednjoj školi". Značaj te knjige je višestruk, smatra Torbica i ističe: "U županiji je to značajna knjiga za tumačenje lokalne mikropovijesti, a u školi je značajna za nastavnu praksu. Nova kurikularna reforma traži korištenje novih alata, a ovaj rad je isproban u radu s učenicima trećih i četvrtih razreda srednje škole. Knjiga je izvorni i poticajni misaoni uradak koji može učenike potaknuti na istraživanje koje potiče interes za lokalnu povijest."

O značajnom doprinosu Slavena Bertoše kroz "Barbanske zapise" i memorijal Petra Stankovića "Barban i srcu" koji se nastavlja ovom knjigom, nekoliko riječi rekao je Denis Kontošić, načenik općine Barban. O minucioznom arhivskom istraživanju govorio je dr. Elvis Orbanić, ravnatelj Državnog arhiva u Pazinu, dok je glavni urednik prof. Josip Šikić, koji je urednik četiri o devet Bertošinih knjiga, rekao da je Barbanština do sada bila slabo zastupljena, te da je ovo prva knjiga o Barbanštini iz pera povjesničara".

Izdavači su Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Katedra Čakavskog sabora Pazin, suizdavači su Državni arhiv u Pazinu i Općina Barban kojima je autor u nekoliko navrata zahvalio, kao i pokojnoj baki Zori, kojoj je ova, ali će i ubuduće sve ostale, knjige biti posvećene. (L. BAGAR, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)