Bucan Art u Poreču pa u Londonu

Elvira Krizmanić Marjanović, Ana-Maria Milčić, Ivana Budin Arhanić, Boris Bućan i Marinko Sudac
Elvira Krizmanić Marjanović, Ana-Maria Milčić, Ivana Budin Arhanić, Boris Bućan i Marinko Sudac

U porečkoj Villi Polesini sinoć je svečano otvorena dvodnevna izložba "Bucan Art" renomiranog autora Borisa Bućana, sa serijom radova iz 1972. godine, koji su kompleksnim spajanjem formi i vizualnih standarda reklamnih postera, komercijalnih loga i tradicionalnih vrijednosti slikarstva, sami postala brendom. Ljubiteljima umjetnosti su u Poreču do ponoći dostupna pojedina Bućanova ostvarenja iz kolekcije Marinka Suca, i to prije njihove prezentacije u Tate Modernu u Londonu, u sklopu izložbe The World Goes Pop, najavljene za rujan sijedeće godine.

Porečka je izložba dio projekta Umjetnik na odmoru 2014, trećeg boravka avangardnih umjetnika u Hrvatskoj, u organizaciji Instituta za istraživanje avangarde i Kolekcije Marinko Sudac, zajedno s tvrtkom Valamar hoteli & ljetovališta, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture.

Izložbu je, u prisutnosti Borisa Bućana i Marinka Suca, otvorila izaslanica ministrice kulture Elvira Krizmanić Marjanović, ukazujući na njihovu bezvremenost i poželjevši svima puno uspjeha u daljnjem radu. O radovima je govorila kustosica Ana-Maria Milčić, a okupljenima se obratila i članica Uprave Valamar grupe Ivana Budin Arhanić.

Bućan je kazao da mu je drago što su neka njegova ostvarenja predstavljena publici nakon punih 40 godina tijekom kojih u Hrvatskoj nisu prepoznata, već su ih među reprezentativna ostvarenja pop arta uvrstili Britanci.

- Pozadina ove serije radova jest Jugoslavija ranih 70-ih, period rasta standarda i potrošačkog društva, kad država prestaje dominirati tržišnim odnosima, a zemlja se intenzivnije zadužuje u inozemstvu. Nezaobilazan kulturni utjecaj pop arta u istočnoj Europi lako se čita iz Bućanovog nepoštivanja granica između tradicionalnog slikarstva i postera, novim definiranjem izražajnih sredstva moderne umjetnosti te miješanjem forme i sadržaja. Visoko prepoznatljivi logotipovi i zaštitni znakovi velikih globalnih kompanija ovdje su podređeni artu i umjetnost se nameće kao važnija pojava, objasnila je Milčić.

Napomenula je da je ovaj događaj svojevrsna najava za rujan 2015. godine, kad Tate Modern u Londonu otvara izložbu The World Goes Pop - novog čitanja povijest pop arta preko tristotinjak internacionalnih radova. Tom će prigodom biti prikazani ne samo očekivani autori iz Velike Britanije, Sjedinjenih Američkih Država i Francuske, već će u galerijski prostor ući predstavnici pokreta iz cijele Europe, Latinske Amerike, Azije, Afrike i Bliskog Istoka.

- Unutar koncepcije izložbe tema Pop konzumacije, koja se odnosi na preslagivanje jezika kojim se služi konzumerizam, a u svrhu njegove umjetničke kritike, najvažnija je za razumijevanje izložbe. Unutar nje vodeće mjesto zauzimaju trideset i tri rada Borisa Bućana iz Kolekcije Marinko Sudac, iz Bucan Art serije, koja je svoju međunarodnu popularnost dobila upravo ovim umjetničkim podređivanjem i prozivanjem globalnih korporacija, i zbog trajnosti i univerzalnosti svojih poruka. Nije li monopol arta u seriji umjetničkih radova predviđanje upravo one uloge koju mega korporacije, beskrupulozno preokupirane isključivo profitom, imaju u svim aspektima današnjeg društva, rekla je kustosica. (Napisala i snimila Kristina FLEGAR) 


Podijeli: Facebook Twiter