Bog masakra nasmijao publiku

Ona: "Ja ne pijem, ja samo pijuckam"
Ona: "Ja ne pijem, ja samo pijuckam"

Razloge svjetske popularnosti suvremene francuske dramatičarke Yasmine Rez, premda nije miljenica kritike, sinoć je u tvrđavi Minor na Malom Brijunu prilično uvjerljivo iskazao glumački kvartet beogradskog Ateljea 212, razigrano i nadahnuto izvevši njenu satiričnu komediju "Bog masakra" u režiji Alise Stojanović.

Iznimno duhoviti dijalozi kojima se razotkriva narcizam i agresivnost naizgled civiliziranih pripadnika građanske klase, kojima su mali incident i poveća čašica ruma dovoljni za pucanje licemjernih ljudskih, posebno bračnih odnosa, čine velik komični potencijal ovog jednostavnog a slojevitog jednoipolsatnog komada i koji je netremice i s neskrivenim užitkom odgledalo (pošteđeno kiše) stotinjak ljudi na koncu još jedne uspješne sezone kazališta Ulysses. Stoga su na koncu dugotrajnim iskrenim pljeskom nagrađeni glumci Tihomir Stanić, Dušanka Stojanović, Svetozar Cvetković i Jelena Đokić, dok su raspoloženi posjetitelji na barži prilikom povratka u Fažanu ponavljali i pojedine udarne replike ("Ja ne pijem, ja samo pijuckam").

U predstavi dva bračna para iz srednje klase sastaju se i pokušavaju riješiti konflikt koji je nastao zbog fizičkog obračuna njihovih 11-godišnjih sinova, koji su jedan drugome izbili zube prilikom tučnjave u parku. Rasprava o tuči kojoj nisu prisustvovali izrodi se u uzajamne optužbe i ozbiljan sukob između dva para, ali i među samim supružnicima. Ljuštura građanske pristojnosti puca, a probuđene agresivne strasti dovode gotovo do fizičkog obračuna.

Duhovite replike ublažuju gorku stvarnost koju detektira ova komična tragedija, a komad unatoč razotkrivenom gnjevu, frustracijama i eksplozivnom nasilju koje tinja u svakom od četvero roditelja, nosi i dozu optimizma. To je uoči beogradske premijere prije nekoliko godina potvrdila i sama redateljica Alisa Stojanović, kazavši: "Komad nije samo crn, nosi dozu optimizma i duhovit pogled na život dok razmatra pitanja je li komunikacija moguća i je li nasilje neophodno". Komad je prevela Anita Đurić, scenograf je Darko Nedeljković, kostimograf Slavna Martinović, a kompozitor Ivan Brkljačić. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter