Bajkovito, bogato i inspirirajuće

Trio Bošnjak-Lazar-Has
Trio Bošnjak-Lazar-Has

Protagonisti druge koncertne večeri u režiji BaRoMus Festivala održane u rovinjskoj crkvi sv. Franje bili su flautistički virtuoz Dani Bošnjak, violončelista Krešimir Lazar i čembalista Krešimir Has. U sugestivnom prostoru crkve sv. Franje koja je i ovoga puta poslužila kao lijepa kulisa njihovu programu glazbenici su velikom predanošću prema odabranim partiturama svoj program izveli pruživši okupljenima sugestivnu koncertnu večer u znaku glazbe starih majstora.

Oslikavanje partitura

Program njihova koncerta uključivao je djela J. S. Bacha (Partita u a-molu, BWV 1013 i Sonata u e-molu, BWV 1034), T. Cecchinija (Sonata prima, Sonata quarta, Sonata settima, Sonata sesta, Sonata quinta), G. Frescobaldija (Canzona detta La Bernardina) i Georga Böhma (Suita u c–molu).

Tijekom čitave koncertne večeri Dani Bošnjak, izniman glazbenik i jedan od najboljih domaćih instrumentalista plijenio je pažnju svojim tonskim oslikavanjem partitura u kojima je flauta imala glavnu ulogu solo instrumenta. Virtuoznim muziciranjem i mudrošću zrelog glazbenika on je potpuno osvojio auditorij koji je s odobravanjem ispratilo svaku njegovu izvedbu potpomognutu continuo dionicama violončela i čembala kao i njegove solo numere. Članovi ovog trija glazbu starih majstora izvode koristeći replike povijesnih instrumenata u želji za što korektnijom rekonstrukcijom zvučne slike minulih vremena pa je tako i Bošnjak ovisno o stilskim zahtjevima odabranih numera koristio dvije vrste flaute, odnosno poprečnu baroknu flautu i uzdužnu blokflautu (flauto dolce).

Treće koncertne večeri nastupio je Zagrebački gitaristički kvartet u sastavu: Tomislav Vasilj, Krunoslav Pehar, Melita Ivković i Frane Verbanac. Ovaj ansambl je na glazbenoj sceni već više od 25 godina i dosad je nastupio u tridesetak zemalja diljem svijeta. Njihovi tonski zapisi emitirani su na radiopostajama diljem svijeta uključujući BBC Radio 3 i Radio Vatikan. Među ostalim nagradama Kvartet je još 1998. godine osvojio i nagradu Ivan Lukačić za najbolju izvedbu na Varaždinskim baroknim večerima.

Kvartet se u Rovinju predstavio programom naslovljenim Guitar GO! Baroque i već je prvim titranjem gitarskih žica zaokupio pažnju pažljive publike. Bio je ovo vrlo srdačan susret s četiri gitare i uzbudljivo glazbeno druženje s ovim intimnim instrumentima u rukama vrsnih glazbenika okupljenih u ovom kvartetu. Veliki Beethoven rekao je da gitara zvuči kao orkestar u malom, kasnije je Chopin izjavio nema ništa bolje od jedne gitare, osim dvije. Što onda reći za četiri gitare? 

Veliki majstori

Svakako možemo reći da su one u akustičnom prostoru rovinjske crkve sv. Franje svakako zvučale bajkovito, bogato i inspirirajuće. Za svoj rovinjski nastup umjetnici su odabrali repertoar skladbi baroknih majstora Johanna Sebastiana Bacha (Preludij i fuga u G-duru BWV 557, Preludij i fuga u e-molu BWV 555, Preludij i fuga u G-duru BWV 541, te Contrapunctus 1 i 4 Contrapunctus iz Die kunst der Fuge), i J. Ph. Rameaua (Gavotte et 6 doubles, Les Cyclopes), te skladbi A. Piazzolle (Fuga y Misterio) i A. Klobučara (Preludij, arioso i fuga).

Za razliku od koncerata na kojim glazbenici baroku pristupaju na tzv. povijesno osviješten način koristeći povijesne instrumente ili replike istih u želji za postizanjem izvornog baroknog zvuka, ovoga su puta glavni akteri bili moderni instrumenti - četiri gitare. Radi se dakle o potpuno oprečnom pristupu baroknom glazbenom materijalu u odnosu na prva dva koncerta (Ensemble Ars longa i Trio Bošnjak-Lazar-Has) iz ovogodišnje BaRoMus-ove produkcije, ali  u skladu s krilaticom festivala: Barok: jučer-danas-sutra.

Osim skladbi J. S. Bacha i J. Ph. Rameaua na koncertu je izvedena i skladbe hrvatskog kompozitora Anđelka Klobučara te argentinskog glazbenog velikana Astora Piazzolle. Preludij fuga i arioso A. Klobučara izvorno su pisani za ovaj sastav, a ovo je bila i  prilika za upoznavanje s dijelom domaće glazbene baštine. Radi se o skladbi gustog sloga i modernog jezika koja je na određen način  povezana s baroknim formama. Za kraj koncerta glazbenici su se odazvali na bis i izveli skladbu francuskog baroknog skladatelja Francoisa Couperina (Les Petits Moulins a Vent) i tako okončali svoj uspješan nastup.

Večeras u znaku Sonata

Večeras u 21 sat u crkvi sv. Franje održat će se četvrti koncert BaRoMus festivala, Dua Petir-Krišković "SOnata – soNAta – sona(n)TA" s Tamarom Petir na violini te Mirjanom Krišković na harfi. Ulaz je, kao i svi dosadašnji BaRoMus koncerti slobodan. Radi se o programu koji će predstaviti glazbenu formu sonate počevši od barokne sonate pa do današnjih dana, a na repertoaru koncerta je i praizvedba sonate hrvatskog skladatelja Josipa Skendera nazvana "Sonata (dis)cordia". Na programu su djela G. F. Handela, G. B. Pescettija, S. Prokofijeva, C. Saint-Saensa i J. Skendera. (Ivan MERKLIN, P. B.)


Podijeli: Facebook Twiter