"Sedam gladnih godina" Elvisa Bertona u Rijeci

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Sedam gladnih godina" naziv je izložbe kojom se riječkoj publici u Galeriji "Kortil" samostalno predstavlja pazinski umjetnik Elvis Berton. Riječ je o vizualno-zvučnoj instalaciji koju Berton premijerno predstavlja javnosti, a sadržajno, izložba se temelji na biblijskoj temi o faraonovom snu o sedam mršavih krava koje su pojele sedam debelih krava, što je Josip protumačio kao sedam gladnih godina koje će uslijediti nakon sedam godina blagostanja.

Berton na duhovit način interpretira biblijsku priču čineći je aktualnom i u suvremenom kontekstu.

- Priča o faraonovu snu asocirala me na aktualno stanje u Hrvatskoj i sedam kriznih godina. Prva zamisao bila je napraviti skulpture od kaširanog papira pa na njima iscrtavati prostore, ali kako se ideja vremenom pročišćavala, tako sam poželio ogoliti krave, da izgledaju izmučene, ispaćene, izmuzene - poput velike većine stanovnika ove države. Napravio sam ih od željeznog otpada nađenoga u prirodi, poput dijelova branika uz cestu, obruča bačava, odbačenog građevinskog željeza...

Projekt je tako uz socijalnu dobio i ekološku komponentu, a kao suprotnost kravama koje jedva preživljavaju, skulpturama sam pridružio tonski zapis s mukanjem krava, zvoncima, lavežom pasa i drugim zvukovima koji asociraju na idilu seoskog imanja i pašnjaka. Ta svjetlija strana priče i moguća naznaka blagostanja snimljena je u štali Darka Pekice u Savičenti, saznajemo od umjetnika.

Izložbu prati katalog s tekstom povjesničarke umjetnosti Jerice Ziherl, a Bertona je na otvorenju predstavila kustosica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Vilma Bartolić. Vukući paralele s njegovim ranijim, pretežno slikarskim radovima, ona je naglasila da je riječ o autoru u čijem radu uvijek naglašeno dominira linija, pa tako i ovome ciklusu. Zbog toga je prikazane skulpture najbolje zvati oprostorenim crtežima u kojima istanjeni  komadi  željeza zarobljavaju prostor čineći ga dijelom radova. (N. VALERJEV OGURLIĆ/NL)


Podijeli: Facebook Twiter