"Kameleon" zahuktava Apoteku

Kadar iz videa "Kameleon" Tine Gverović i Siniše Ilića (D. ŠTIFANIĆ)
Kadar iz videa "Kameleon" Tine Gverović i Siniše Ilića (D. ŠTIFANIĆ)

Apoteka, taj jedinstven i sve aktivniji prostor za suvremenu umjetnost, otvoren prije dvije godine u prostoru napuštene gradske ljekarne u središtu Vodnjana, svoju treću galerijsku sezonu otvorio je prije desetak dana izlaganjem "Kameleona", zajedničkog video rada renomiranih umjetnika Tine Gverović i Siniše Ilića. Rad je izložen do 19. svibnja, a nadovezuje se na aktualnu samostalnu izložbu Tine Gverović "Usporavanje: tekući teritorij" u pulskoj Galeriji Anex u MMC-u Luka.

Istraživanje privremenih susreta

"Kameleon" je kratki film nastao u suradnji londonskog Tate Moderna i beogradskog Muzeja suvremene umjetnosti (MSUB), kao oblik institucionalne suradnje na najvišoj razini. Pri tom je kontekst muzeja bio ključan za formiranje središnjeg narativa rada, od zatvorene zgrade MSUB, do rekvizita kao ostataka prethodne izložbe.

Njihov video rad, pak nadovezuje se, prema riječima kustosice Branke Benčić, na istraživanje privremenih susreta kao mjesta napetosti između prostora, promatrača i promatranoga, pitanja reprezentacije i izlaganja, konceptualizacije procedura, postupaka i odnosa unutar umjetničkog djela i institucionalnog konteksta.

- Nizom uvježbanih radnji, izvođači prevode stanja neuravnoteženosti, nesigurnosti i stalne promjene u pokretnu sliku. Trude se razumjeti prostor i predmete. Film se može čitati i kao studija pokreta - vidimo ljude u stalnom pokretu, razgovoru, uhvaćene u zamku stalnih promjena, kreću se, sastavljaju, iznova sklapaju i razvijaju koreografije vlastitih međuodnosa, piše Una Popović u pregovoru ove izložbe. Kad je, pak, riječ o koreografiji, naš posjet Apoteci koincidirao je sa Svjetskim danom plesa.

Vrhunski umjetnici

Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka i videa. Izlagala je, među ostalim, i u Tate Modernu kao i londonskoj SE8 galeriji. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, završila poslijediplomski studij na Jan van Eyck Akademiji u Maastrichtu, te doktorirala na londonskom Middlesex sveučilištu.

Siniša Ilić je likovni umjetnik aktivan i u polju izvođačkih umjetnosti. Kroz slike crteže i instalacije bavi se društvenim pojavama i mehanizmima, istražujući oblike rada, socijalnih tenzija i nasilja. Član je i jedan od osnivača TkH (Teorija koja hoda). Izlagao je u Tate Modernu, Calvert22, Fordham u Londonu, u San Diegu, Istanbulu, Helsinkiju… Diplomirao je i magistrirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu.

U Vodnjanu izlagali top umjetnici mlađe generacije

Njeni pokretači i voditelji, kustosica Branka Benčić i vizualni umjetnik Matija Debeljuh, zamislili su Apoteku kao "project room", kao mjesto realizacije programa različitog formata, ali i mjesto susreta i razgovora. Ova originalna galerija mudro je sačuvala originalni namještaj bivše ljekarne, a s radom je počela sredinom svibnja 2013. godine skupnom izložbom radova Lale Raščić, Kristiana Kožula i Matije Debeljuha "Kabinet#1".

U protekle dvije godine u Apoteci su izlagali najbolji i najnagrađivaniji umjetnici mlade i mlađe srednje generacije koji se bave novijim medijsko-likovnim praksama, poput Damira Očka (autora koji predstavlja Hrvatsku na Bijenalu u Veneciji koje se otvara za tjedan dana), Vlatke Horvat, Igora Eškinje, Ibre Hasanovića, SofijeSilvie, Hrvoja Slovenca, Matije Debeljuha, Tanje Deman, Kristijana Kožula, Lale Raščić, Marka Tadića i Dine Zrneca… umjetnika čiji radovi pokazuju da ne recikliraju neke već ranije prokušane umjetničke ideje, već u kontinuitetu nastavljaju tradiciju europske postminimalističke i postkonceptualne umjetnosti. (Zoran ANGELESKI, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter