Turistički rekordi: Istra prva po broju noćenja

(D. ŠTIFANIĆ)
(D. ŠTIFANIĆ)

Istra se još jednom pokazala kao najturističkija hrvatska županija. Prema podacima sustava eVisitor, koji su objelodanjeni u Ministarstvu turizma, u Istri je zabilježeno 25 milijuna noćenja u 2016. godini. Istarski gradovi i općine Rovinj, Poreč, Medulin i Umagu spadaju u prvih pet turističkih destinacija u zemlji, a ispred njih je samo Dubrovnik. 

Prvi službeni podaci sustava eVisitor, koji obuhvaća turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim kapacitetima, kao i fakti nautičkog sustava eCrew pokazuju da je u zemlji 2016. godine ostvareno 16,3 milijuna dolazaka i 91,3 milijuna noćenja. To je jedanaest milijuna više noćenja nego u 2015. godini. 

Pogledaju li se samo podaci eVisitora, u Hrvatskoj je boravilo 15 milijuna i 828 tisuća gostiju koji su ukupno ostvarili 88 milijuna i 223 tisuće noćenja. Od te brojke, 14 milijuna otpada na noćenja gostiju iz inozemstva, koji su ostvarili 78 milijuna noćenja. 

U nautičkom čarteru od 1. siječnja do 28. prosinca ostvareno 444.456 dolazaka i 3.056.901 noćenja.

 

U Istri 25 milijuna noćenja

Najviše noćenja ostvareno je u Istarskoj županiji (25 milijuna), Primorsko-goranskoj županiji (17 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj županiji (16 milijuna), Zadarskoj županiji (11 milijuna), Dubrovačko-neretvanskoj županiji (8,73 milijuna), Šibensko-kninskoj (6 milijuna) i Ličko-senjskoj (2.8 milijuna). 

U kontinentalnoj Hrvatskoj grad Zagreb ostvario je 1,9 milijuna noćenja, dok od kontinentalnih županija Karlovačka županija bilježi najviše noćenja (471 tisuću). Promatrajući turistički promet ostvaren na razinidestinacija, najviše noćenja u 2016. godini imao je Dubrovnik. Slijede istarske destinacije Rovinj, Poreč, Medulin i Umag, te Mali Lošinj, Crikvenica, Funtana, Zagreb i Novalja. 

Najviše gostiju pristiglo je iz Njemačke, nakon koje slijede gosti iz Slovenije, Austrije, Italije, Poljske, Češke, Ujedinjene Kraljevine, Slovačke, Nizozemske te Mađarske. Najbrojnija noćenja u hotelima ostvarili su gosti iz Njemačke, Austrije i Ujedinjenog Kraljevstva, dok su u kampovima najviše noćenja ostvarili gosti iz Njemačke, Slovenije i Nizozemske.

Posjetitelji iz Njemačke, Poljske i Češke ostvarili su najviše noćenja obiteljskom smještaju. 

Posljednji mjesec u godini također bilježi dobre turističke rezultate. Prema eVisitoru, u razdoblju 1. do 28. prosinca u Hrvatskoj je ostvareno 249.529 dolazaka i 495.437 noćenja, od čega je 83 tisuće dolazaka domaćih gostiju koji su ostvarili gotovo 200 tisuća noćenja. Tijekom prosinca najviše se turista odmaralo u Zagrebu, Dubrovniku, Opatiji, Splitu, Zadru, Rovinju, Poreču, Rijeci, Puli i Vodicama. Najviše gostiju stiglo je iz Bosne i Hercegovine, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Koreje, Srbije, SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva. U hotelima su najviše noćenja ostvarili gosti iz Slovenije, Italije i Austrije, dok je u privatnom smještaju najviše noćenja ostvareno iz BiH, Italije i Njemačke. 

Zagreb najjači u prosincu

U prosincu je najviše noćenja bilo u Zagrebu (137 tisuća), a slijede Primorsko-goranska županija (75 tisuća), Istarska županija (63 tisuće), Splitsko-dalmatinska županija (44 tisuće), Dubrovačko-neretvanska županija (40 tisuća), Zadarska županija (30 tisuća) i Krapinsko-zagorska županija (17 tisuća). 

- Realizirani turistički promet predstavlja izvrstan rezultat koji je svakako posljedica dobrog rada privatnog, ali i javnog sektora, odnosno sinergije u svim aktivnostima, povećanju investicija te dobrih marketinških aktivnosti. Sljedeće godine očekujemo produljenje sezone i povećanje turističke potrošnje uzimajući u obzir razvoj novih proizvoda i izgradnju novih hotelskih kapaciteta u iznosu 800 milijuna eura, rekao je u povodu objave rezultata sezone ministar turizma Gari Cappelli. 

Direktor Turističke zajednice Ratimir Ivičić naglasio je kako "svake godine igramo novo prvenstvo, s novom taktikom, s ciljem da pobijedimo konkurente. Hrvatski turizam iz godine u godinu ostvaruje poraste turističkog prometa, a da bi navedeni trend zadržali moramo svoju ponudu i aktivnosti širiti na cijelu godinu obzirom da smo u samoj špici sezone, posebice u hotelskom segmentu, gotovo u potpunosti popunjeni". (D. GRAKALIĆ)

 

 

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter