Turistički inspektori naplatili gotovo 5 milijuna kn

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

Turistički inspektori Ministarstva turizma od početka godine do kraja rujna obavili su nešto više od osam tisuća nadzora, pri čemu u dvije trećine nadzora nisu utvrđene povrede propisa, dok su nepravilnosti utvrđene u oko 2.700 nadzora zbog čega su inspektori od prekršitelja neposredno naplatili 4,86 milijuna kuna kazni te podnijeli 1.230 optužnih prijedloga.

Kako je danas priopćeno iz Ministarstva, turistički inspektori su od početka ove godine do 30. rujna obavili ukupno 8.041 inspekcijski nadzor, od čega polovicu tijekom sezone od 15. lipnja do 30. rujna. U čak 5.343 nadzora nisu utvrđene povrede propisa, što znači da je 66,5 posto nadziranih subjekata i objekata poslovalo u skladu s propisima. U preostalih 2.698 nadzora utvrđeno je ukupno 3.213 raznih povreda propisa te su turistički inspektori od prekršitelja, neposredno od naplaćenih kazni, u državni proračun uplatili 4,86 milijuna kuna.

Turistički inspektori su, također, protiv prekršitelja podnijeli i 1.230 optužnih prijedloga, a što će sankcionirati nadležni prekršajni sudovi, navodi se u priopćenju. Po podacima Ministarstva, najviše je, 7.254 nadzora provedeno u ugostiteljstvu (objekti za pripremanje i usluživanje hrane, pića i napitaka te pružanje usluga smještaja), a 787 nad pružateljima usluga u turizmu (turističke agencije, vodiči, pratitelji i animatori te nad uslugama u nautičkom turizmu i seljačkom gospodarstvu).

U ugostiteljskoj djelatnosti najviše nadzora ili 5.775 provedeno je u restoranima, barovima i catering objektima, dok ih je 680 bilo u hotelima, kampovima i drugim vrstama smještajnih objekata, 664 u objektima u domaćinstvu, a 135 nad kampiranjem izvan kampa. Kod pružatelja usluga u turizmu najviše nadzora ili 299 provedeno je nad turističkim agencijama, 173 nad plovnim objektima nautičkog turizma, 139 nad turističkim vodičima, pratiteljima, animatorima i turističkim zastupnicima te 44 nad lukama nautičkog turizma.

Najčešće nepravilnosti bile su neisticanje obavijesti o podnošenju prigovora potrošača (gostiju/turista) i cijena usluga, neizdavanje računa, nedostatna opremljenost sanitarnih prostora, nepridržavanje propisanog radnog vremena, bespravno kampiranje, neosiguravanje korisnika turističkih usluga od posljedica nesretnog slučaja u smještajnim objektima te nevođenje knjige žalbi, posebice u turističkim agencijama i plovnim objektima, navode iz Ministarstva. Komentirajući rezultate tih nadzora, ministar turizma Darko Lorencin naglašava važnost rada turističkih inspektora za kontrolu zakonitosti poslovanja turističkog sektora, a time i za održavanje kvalitete, standarda usluge i ponude u turizmu.

Iz Ministarstva napominju da su turistički inspektori ove godine nadzore provodili u suradnji s djelatnicima MUP-a, Pomorske policije, Carinske i Sanitarne inspekcije, kao i da su tijekom turističke sezone uz redovne provodili i akcijske nadzore sa sanitarnim inspektorima nad poslovanjem ugostiteljskih objekata uz prometne pravce, zračne i trajektne luke te nacionalne parkove, s posebnim osvrtom na uređenje i čistoću sanitarnih prostorija. Turistička inspekcija Ministarstva turizma djeluje na terenu putem pet službi, područnih jedinica u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Puli i Osijeku, te kroz 22 ispostave tih područnih jedinica. Ukupno 56 turističkih inspektora nadležno je za kontrolu zakonitosti poslovanja oko 103.167 objekata/subjekata u ugostiteljstvu i turizmu, napominju iz Ministarstva. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter