Podravka kupuje 51,55 posto slovenskog Žita

Ilustracija (Foto: Arhiva)
Ilustracija (Foto: Arhiva)

Podravka je u Ljubljani sa konzorcijem prodavatelja u utorak sklopila ugovor o kupnji 51,55 posto dionica ljubljanskog Žita, po cijeni od 180,1 euro po dionici odnosno za 33,03 milijuna eura, izvjestili su iz koprivničkog koncerna.

Konzorcij prodavatelja čine Slovenski državni holding te Modra zavarovalnica, KD Kapital, KD Skladi, Adriatic Slovenica i NLB Skladi.

"Temeljem sklopljenog Ugovora Podravka će steći većinski paket od 51,55 posto dionica Žita, po cijeni od 180,1 eura po dionici, odnosno za cjelokupan iznos od 33.027.818 eura, a nakon dobivenog odobrenja od nadležnih Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja te po ispunjenju ugovornih uvjeta", navodi se u priopćenju Podravke. Nakon završetka ove transakcije, Grupa Podravka svrstat će se u sam vrh prehrambene industrije na tržištu Slovenije, s ukupnim prihodom na godišnjoj razini od oko 900 milijuna kuna. Ukupni konsolidirani godišnji prihod Grupe Podravka nakon preuzimanja Žita iznosit će oko 4,5 milijardi kuna, navode iz Podravke. "Akvizicijom Žita stvaramo novog prehrambenog lidera na tržištu Slovenije sa značajnim potencijalom rasta na brojnim tržištima na kojima je Podravka prisutna", istaknuo je prilikom današnjeg potpisivanja ugovora predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić. Kazao je i kako ovo predstavlja snažan iskorak u internacionalizaciji poslovanja, pri čemu tržište Slovenije postaje jedno od Podravkinih najznačajnijih tržišta. Žito je kompanija s vrlo kvalitetnim proizvodima, prepoznatljivim markama, uređenim sustavom poslovanja te marljivim i sposobnim zaposlenicima koji su sve to godinama stvarali, kazao je Mršić te dodao kako im je namjera prije svega učiniti ovu kompaniju još uspješnijom i boljom te iskoristiti sve sinergijske učinke koje smo u ovom spajanju prepoznali. Podravka i Žito imaju vrlo komplementaran asortiman proizvoda ? riječ je o prehrambenim proizvodima koji imaju sličan model proizvodnje, prodaje, promocije, distribucije i logistike.

Žito u svome portfelju ima široku paletu prepoznatljivih marki proizvoda, koje drže vodeću ili, pak, drugu poziciju na tržištu, poput krovne marke Žito (brašno i pekarski proizvodi), potom Zlato polje (riža, tjestenina, mlinarski proizvodi), Maestro (monozačini), 1001 Cvet (čajevi), Natura (žitarice i mahunarke), Gorenjka (čokolada), Šumi (bomboni). Proširenjem poslovanja u komplementarnim grupama proizvoda stvaraju se mogućnosti proizvodnih i prodajno ? marketinških sinergija, čime se poboljšava efikasnost poslovanja obje kompanije te povećava njihova konkurentnost, navode iz Podravke. Još naglašavaju kako se ovim otvara mogućnost prodaje proizvoda Žita kroz prodajno-distributivnu mrežu Podravke u više od 20 zemalja svijeta. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter