Performansi u znaku apsurda i bizarnosti

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Novigradska umjetnica Dragana Sapanjoš predstavila se u splitskom skloništu Minus 3 projektom "John Doe". John Doe je genericno ime koje se u americkom pravnom sustavu dodjeljuje ljudima cije se ime ne zna ili se ne smije znati.

Izložba, koju cine cetiri prizora/slike, vodila je gledatelja (rijec je o performansu te o instalaciji) kroz samoga sebe stavljajuci ga konstantno u centar pozornosti.

Od nemogucih karaoka na jednu te istu stvar, gdje je tekst prikazan dijapozitivima, a nije uskladen sa zvukom, do didakticke igraonice gdje su performeri napuštali igru da bi strastveno grlili posjetitelje, ciji je dolazak bio najavljen zvukom kucnog zvonca, pa sve do "peeping Toma" (voajera), koji je osvjetljavao lice djevojke koja je konstantno vezivala cipelu i cudila se ljudima koji su pored nje prolazili a da joj ne pomognu - sve su to dijelovi performansa ove umjetnice.

Gotovo pa istovremeno Sapanjoš je uprilicila i samostalnu izložbu u milanskom Museo del Novecento. Prilikom inauguracije suradnje dokumentarnog centra za suvremenu umjetnost Docva i spomenutog muzeja priredila je zanimljivi performans u kojem je težište svoga umjetnickoga rada stavila na relaciji apsurd - bizarnost - redundancija.

Dragana Sapanjoš rodena je 1979. godine. Diplomirala je 2004. na likovnoj akademiji Brera u Milanu. Samostalno izlaže od 2000. godine. (V. BEGIC)


Podijeli: Facebook Twiter