Lakše i brže do slovenske granice

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Graditelji iz francuske tvrtke Bouygues i njihovi kooperanti probili su koridor nove spojne ceste Ipsilona od cvora Umag do granice. Vozila koja ulaze u Sloveniju više nece na granicu preko Plovanije, vec novom, jednoipolkilometarskom cestom od cvora Umag do spoja dviju cesta za granicne prijelaze Plovanija i Kaštel iznad kanala sv. Odorika.

Na raskrižju dviju cesta prema granicnim prijelazima, kod kamenoloma Plovanija, do turisticke sezone, do kada ce biti završena i nova spojna cesta, izgradit ce se veliko kružno raskrižje s dvije staze. Cesta i rotor, ciju gradnju financiraju Hrvatske ceste, smanjit ce na granicnim prijelazima gužve koje nastaju zbog silaska s Ipsilona na državnu cestu Pula – Trst i potom razdvajanja prometa na sadašnjem trokrakom raskrižju.

Ovo je samo privremeno rješenje za spoj Ipsilona sa slovenskim prometnicama. Trajnije, u profilu autoceste, izgradit ce se kada i Slovenija dode do hrvatske granice svojom autocestom. Do tada treba izgraditi tunel pod brdom Markovec izmedu Kopra i Izole, pa se konacno rješenje ovog prometnog cestovnog koridora, kojim stiže velik dio turista u Istru, nece nazrijeti u nekoliko iducih godina.

U Bouyguesu su najviše koncentrirani na gradnju punog profila autoceste od Kanfanara do Pule, koja ce biti otvorena za promet pocetkom lipnja. Od 28 kilometara ove najprometnije dionice do sada je asfaltirano 20, a izgraden je i pušten u promet i novi cvor Vodnjan sjever. Do kraja travnja završit ce se i veci radovi na sada zatvorenoj dionici od cvora Pula, kod Stancije Peliceti, do cvora Vodnjan jug.

Punom parom i dalje se gradi na dionici od cvora Rogovici do cvora Žminj, gdje se miniranjem uklanjaju visoki usjeci, pa je zbog toga zatvorena. Intenzivirani su i radovi na dionici od cvora Buje do cvora Nova Vas, na kojoj se može voziti samo u smjeru Kanfanara. Obje ove dionice bit ce otvorene 26. ožujka.

Do kraja travnja radit ce se na cvorovima Medaki i Višnjan, koji se šire radi primanja prometa u profilu autoceste. Ovim cvorovima se može proci, ali za izlazak s cvora Medaki za Vrsar treba privremeno koristiti državne ceste iz cvora Kanfanar i Baderna, a s cvora Višnjan za Porec iz cvora Baderna.


Podijeli: Facebook Twiter