U Rovinju počeo 6. Weekend Media Festival

Pred ulazom u festivalske prostore (D. MEMEDOVIĆ)
Pred ulazom u festivalske prostore (D. MEMEDOVIĆ)

U festivalskim prostorima stare Tvornice duhana u Rovinju počeo je 6. Weekend Media Festival, najveće regionalno okupljanje komunikacijske industrije. Iznimno bogat program u četiri dvorane privukao je oko 4.000 sudionika, među kojima i veliki broj uglednika iz gospodarstva, politike, kulture i zabave iz svih zemalja regije, ali i ostatka svijeta.

Najveće zanimanje prvog dana festivala izazvao je panel "Povratak otprintanih", s Borisom Trupčevićem, direktorom Styrije Hrvatska, Tomislavom Wrussom, medijskim direktorom EPH-a, Janom Stanisavljevom, izvršnom direktoricom Media PrintMakedonije i Jovanom Protićem, zamjenikom direktora grupe za digitalne medije Ringer Axel Springer media Srbija, koja osim u toj državi posluje u Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj.

Odmah na početku Boris Trupčević je rekao da se ne slaže s naslovom panela jer prodaja novina Styrije raste, a pad tiraže dnevnog tiska nadoknađuje rast 30 drugih izdanja. Najznačajnije je međutim što je Styria s portalima i news televizijom ušla u multimediju, gdje je rast najveći, pa je od 600 tisuća ukupni broj korisnika narastao na dva milijuna. Za Trupčevića su među medijima najveći gubitnik televizije, koje su kronično u minusu.

I Tomislav Wruss složio se s tezom da print nije mrtav. EPH bilježi sličan trend, pad tiraže dnevnih novina i rast revija, posebno OK grupe, koja u Srbiji i Sloveniji prodaje 220 tisuće primjeraka. Po njemu, trend je i dalje transformiranje medija u nove ekstenzije, u kojem portali prvi donose vijesti, a print priče.

Sudionici panela složili su se da digitalni mediji imaju manju zaradu od tiskanih, ali se s padom oglašavanja izdavačke kuće sve više približavaju korisnicima novim proizvodima. Tako je Trupčević rekao da sve veći dio prihoda Styriji donose portali Njuškalo i onaj s maloprodajom. Wruss je također naglasio da i EPH sve više ulazi u poslovni sektor, kao što je onaj s osiguranjem. Ipak, po njima će kreativni novinari i dalje biti u središtu pozornosti jer oni proizvode vijesti koje privlače korisnike. Zaključak je da printani mediji donose veću zaradu, a konkurencija portala tjera ih na povećanje kvalitete.

Sa zanimanjem je popraćen i panel o transformaciji medija u tranziciji, o čemu se na panelu "Yesterday's Papers" govorili Viktor Vresnik, glavni urednik Večernjeg lista, Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, i Sir Geoffrey Owen, bivši glavni urednik britanskog Financial Timesa. I Vresnik i Šajatović složili su se da je poslovno novinarstvo odigralo ulogu na početku tranzicije, upućujući čitatelje na praćenje burzi, a danas je na marginama, pa je sve manje novinara specijaliziranih za gospodarstvo.

Weekend Media Festival ove je godine napravio iskorak u teme šire od same komunikacijske industrije, pa se govori i o utjecaju tehnoloških promjena na poslovanje telekomunikacija, banaka i osiguranja. Prvog dana gosti su bili najrelevantniji akteri tržišta - Ivica Mudrinić iz HT-a, Mladen Pejković iz Vipneta i Dragan Šolak iz SBB Srbije, potom Franjo Luković iz Zagrebačke banke, Zdenko Adrović iz Raiffeisenbanka i Krešimir Starčević iz Croatia osiguranja. (A. POKRAJAC; snimio D. MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter